Directorul INSCOP, Remus Ștefureac, a vorbit în cadrul emisiunii „Testul Puterii cu Denise Rifai”, de pe FANATIK.ro, despre campania prezidențială pe care a avut-o Călin Georgescu pentru alegerile prezidențiale din 2024. Potrivit acestuia, acțiunea care l-a adus pe suveranist în centrul atenției nu a fost una întâmplătoare, și nici ieftină. Mai mult decât atât, specialistul consideră că această campanie a fost derulată pe o perioadă de mai mulți ani, iar sumele cheltuite au fost uriașe.
Întrebat ce sumă crede că s-a „jucat” în spatele acestei campanii, Ștefureac a declarat că este vorba despre milioane de euro. Potrivit acestuia, campania nu a fost una locală sau de moment ci s-a desfășurat pe o perioadă de cel puțin doi ani, înainte de alegerile prezidențiale din anul 2024.
„Dacă vorbim de domnul Georgescu, aici vorbim de o campanie care s-a întins pe ani de zile. Suma este enormă și cred că depășește ordinul milioanelor de euro. Dar, repet, vorbim de o campanie întinsă pe ani de zile”, a declarat acesta.
Directorul INSCOP, Remus Ștefureac, a dat și un exemplu concret. Potrivit acestuia, în jurul grupului de Facebook „Premierul nostru Călin Georgescu” activitatea s-a desfășurat în perioada 2021-2022. Era unul dintre grupurile cu cele mai vizibile surse de conținut suveranist cu substrat extremist. Postările erau constante și în majoritate covârșitoare favorabile lui Călin Georgescu.
Ceea ce a ridicat semne serioase de întrebare, a spus invitatul emisiunii, a fost faptul că cele mai multe articole promovate de acest grup proveneau din Sputnik Moldova, organ de presă apropiat de Federația Rusă. Acesta i-a sugerat realizatoarei emisiunii să analizeze atent modul în care s-au propagat mesajele și ce tip de susținere media a primit Călin Georgescu în acea perioadă.
Potrivit lui, narativele cu tentă suveranistă au fost mult mai prezente în spațiul online decât s-a crezut la acel moment. Directorul INSCOP a subliniat că, în timp, s-a dovedit că în spatele unor astfel de mișcări au stat inclusiv structuri precum GRU, serviciul de spionaj al Rusiei.
„În 2021-2022, dacă făceau analiză pe social media a narativelor, să spunem, cu substrat extremist, cele mai vizibile, și a grupurilor de Facebook, atunci, cele mai vizibile, era un grup de Facebook foarte activ, se numea „Premierul nostru Călin Georgescu”, și pe acel grup de Facebook era plin, dar plin, de articole laudative la adresa domnului Georgescu, marea majoritate preluate din Sputnik Moldova, care era organul de presă, oficial, mă rog, al Federației Ruse.
Sigur, peste ani ne-am văzut cu GRU-ul, Serviciul de Spionaj al Rusiei, care a făcut nefăcuta. Nu ne-am fi închipuit că un serviciu de spionaj al unei alte țări ar sprijini un candidat la funcția de președinte, în România sau în orice altă țară, dar am văzut și acest lucru. Deci le-am trăit pe toate”, a mai declarat Remus Ștefureac la „Testul Puterii cu Denise Rifai”, emisiune LIVE pe Fanatik.ro în fiecare săptămână, în zilele de marți, miercuri și joi, de la ora 18:00.