Orașul din România cu cele mai multe parcări nu reușește să facă față numărului uriaș de mașini înregistrate. De ce nu găsesc șoferii loc de parcare și ce măsuri se iau?
Timișoara se confruntă cu o situație disperată. Deși are cele mai multe locuri de parcare din țară, șoferii se chinuie în fiecare zi să găsească un spațiu liber.
La Timișoara sunt 83.000 de locuri de parcare amenajate, dar există 150.000 de autovehicule care circulă în oraș. Şoferii, disperați, parchează pe orice colțișor de stradă.
În centrul orașului, găsirea unui loc de parcare a devenit o adevărată problemă. Șoferii povestesc că pierd în medie jumătate de oră căutând un loc liber, mai ales după ora 11:00. Mulți ajung să întârzie la serviciu din această cauză, un locuitor mărturisind că i se întâmplă “o dată la două dimineți”.
“După ora 12.30, chiar 11.00, minimum jumătate de oră lejer, chiar poate mai mult, depinde ce noroc ai”, povesteşte un timişorean pentru observatornews.ro.
Situația este atât de critică încât șoferii au ocupat aproape orice spațiu disponibil, de la trotuare până la intrările în blocuri. Locatarii au ajuns să monteze stâlpi la intrarea în scară. În jurul imobilelor, aproape fiecare spațiu liber a devenit un loc de parcare improvizat.
„Nu se găsesc locuri de parcare, ce-i drept. Se învârt în zonă, da!”, spune un localnic. “Noi când ne-am mutat aici aşa era, şi dincolo tot aşa… Nu vedeţi cum parchează”, a mai adăugat altcineva, conform sursei.
Conform Inventarului Parcărilor Publice, după Timișoara urmează Sectorul 3 din București cu peste 80.000 de locuri și Brașovul cu aproximativ 66.000. Lista continuă cu Iași, Cluj, Craiova și Pitești, care și-au menținut pozițiile din anul trecut.
“Avem zone rezidenţiale unde doar cei care locuiesc în zona respectivă au voie să îşi parcheze maşinile. În al doilea rând, demolăm garaje si creăm prin asta sute de locuri de parcare. În al treilea rând construim, în anumite locuri, şi parcari supraetajate”, a declarat Dominic Fritz, primarul Timișoarei, conform sursei.
Față de 2022, orașul a reușit să adauge 2.400 de noi locuri de parcare. Cu toate acestea, autoritățile par să-și îndrepte atenția mai mult spre dezvoltarea transportului public.
Timișoara rămâne în urma unor orașe precum Cluj-Napoca, a Sectorului 6 din București și chiar a Bacăului când vine vorba de parcările pentru biciclete.