Într-un oraș din România se construiește un tunel feroviar care promite să fie cel mai impresionant din țară. Va avea o lungime de aproape 10 kilometri și va permite circulația trenurilor cu 160 km/h.
Este vorba despre tunelul feroviar Predeal-Brașov, pentru care Compania Națională de Căi Ferate a stabilit un nou termen privind lansarea licitației. Deși anunțul referitor la această investiție a fost făcut acum doi ani, termenele anterioare pentru licitație nu au respectate.
Acum, CFR SA informează că studiul de fezabilitate se va termina în prima jumătate a anului viitor. Amânarea a avut loc în contextul în care încă nu au fost stabilite traseul și variantele pentru lotul respectiv.
Lucrările pentru secțiunea Predeal – Brașov se vor desfășura în 2025. Prin urmare, și tunelul feroviar va fi construit. Potrivit reprezentanților CFR, acesta va fi proiectat între Azuga-Predeal și Timișul de Sus.
„În conformitate cu solicitările JASPERS/BEI, și ținând cont de decizia Comisiei Europene, s-a decis proiectarea tunelului nou de cale ferată la standardele necesare, pentru a putea fi ulterior înglobat într-o linie de mare viteză, în eventualitatea în care aceasta s-ar construi în zonă”, a transmis CFR SA.
Compania Națională de Căi Ferate susține că este nevoie de un tunel de mare viteză, de peste 200 km/h. Deocamdată, noul tunel feroviar Predeal-Brașov va fi destinat trenurilor care vor circula cu 160 km/h.
Circulația feroviară va avea loc pe două galerii separate, din motive de siguranță. „Traficul feroviar se va desfășura în două galerii separate (fiecare cu cale simplă), astfel încât, din motive de siguranță, în caz de incendiu, să poată fi asigurată evacuarea folosind galeria paralelă.
Secțiunea tunelului este circulară și se va realiza cu utilaje tip Tunnel Boring Machine (TBM)”, mai spun reprezentanții Companiei Naționale de Căi Ferate. De altfel, constructorii vor întâmpina provocări, având în vedere relieful din zona respectivă.
După finalizarea proiectului ce prevede modernizarea liniei Predeal-Brașov, călătoria cu trenul din Capitală la Brașov va fi redusă cu circa 18 minute, mai spune CFR. Proiectul este realizat din fonduri nerambursabile, de la bugetul de stat, prin Programul Transport (PT) 2021 – 2027 și din bugetul companiei CFR S.A.