Turiștii care ajung anul acesta în Oradea se vor bucura de transport gratuit, dar și de prețuri avantajoase atunci când merg în restaurante sau cafenele. Pentru asta, nu trebuie decât să îndeplinească o condiție simplă.
Din martie și până în decembrie, turiștii care ajung în Oradea vor benefica de transport gratuit, prin intermediul unei campanii desfășurate de Asociaţia pentru Promovarea Turismului din Oradea şi Regiune (APTOR – Visit Oradea).
Printr-un comunicat oficial, reprezentanții au anunțat că lansează în 2025 campania „Oradea cu drag”. De asemenea, vor beneficia de acces gratuit la anumite obiective turistice, oferindu-le oportunitatea celor care doresc să exploreze și să descopere mai multe despre oraș.
În această perioadă, vizitatorii orașului Oradea se vor bucura de reduceri atractive la cafenele și restaurante, având astfel ocazia să savureze preparate delicioase și băuturi într-un cadru plăcut, la prețuri mai accesibile. Aceste oferte speciale sunt o invitație de a experimenta cultura culinară locală și de a petrece momente de relaxare în locații deosebite din oraș.
Pentru a beneficia de aceste reduceri și servicii gratuite, turiștii trebuie să îndeplinească o singură condiție. Mai exact, e necesar să se înscrie pe platforma dedicată, www.oradealifenouveau.ro. După înregistrarea în sistem, turistul va primi un mesaj cu un cod unic și un cod QR, care sunt valabile doar o singură dată și sunt atribuite personal.
Pentru a activa gratuitatea de 24 de ore pentru transportul public din Oradea, turistul trebuie să trimită un SMS la un număr special OTL. Controlorii vor putea verifica autenticitatea codului direct din sistem.
„Prin intermediul acestei campanii, turiştii care vor fi cazaţi la una dintre unităţile de cazare din Oradea, pentru minimum 2 (două) nopţi consecutive, se vor putea bucura şi anul acesta de multiple beneficii.
Printre acestea se enumeră accesul gratuit la obiectivele turistice administrate de Fundaţia de Protejare a Monumentelor Istorice Bihor (Oradea Heritage) şi Muzeul Ţării Crişurilor – Complex Muzeal, transport gratuit pentru 24 de ore în întreaga reţea de transport public (OTL) şi reduceri atractive la cafenelele şi restaurantele partenere din Oradea”, se arată în comunicatul oficial, conform Agerpres.
În 2024, un număr de 5.415 turiști s-au înregistrat pe platformă, bucurându-se de reduceri și avantaje exclusive. În muzee, s-au acordat 9.533 de intrări gratuite, ceea ce reprezintă o creștere semnificativă de 15,7% comparativ cu anul anterior.
Turiștii au petrecut, în medie, 3,39 nopți în oraș, iar programul a arătat o tendință de creștere continuă a interesului pentru Oradea. Majoritatea vizitatorilor (92%) au fost români, iar restul de 8% au venit din afaceri internaționale.
Bucurându-se de transport gratuit în Oradea, turiștii vor putea ajunge la cât mai multe obiective turistice. Printre acestea se numără și Cetatea Oradea, una dintre cele mai rare cetăți bastionare din România, reprezintă simbolul orașului Oradea. Cu o istorie de aproape o mie de ani, aceasta este o destinație turistică ce oferă vizitatorilor o incursiune autentică în atmosfera medievală.
Palatul Moskovits Adolf și fii, cunoscut și sub denumirea de Palatul Moskovits II, este o clădire reprezentativă pentru stilul secession, având trei etaje, un parter, un subsol și un acoperiș înalt. Fațada sa netedă, cu ornamente puține dar armonios proporționate, adaugă un aer distinctiv acestei construcții.
Turnul Primăriei este un punct de atracție turistică ce permite o vedere de ansamblu uimitoare a orașului. Deși urcarea poate părea o provocare, peisajul de sus merită cu siguranță efortul, oferind o perspectivă panoramică impresionantă asupra orașului.