Pacienții mor pe coridoare și nu sunt descoperiți ore întregi, iar bolnavii sunt lăsați în propria mizerie, au declarat asistentele medicale din sistemul de sănătate britanic (NHS), dezvăluind amploarea ”crizei coridoarelor”.
Într-un raport întocmit pe baza experiențelor a peste 5.000 de asistenți medicali din sistemul britanic de sănătate (National Health Service NHS), Colegiul Regal al Asistenților Medicali (Royal College of Nursing RCN) a constatat că aproape 7 din 10 (66,81%) afirmă că acordă zilnic îngrijiri în locuri supraaglomerate sau neadecvate, inclusiv debarale transformate, coridoare și chiar parcări.
Personalul demoralizat are grijă de până la 40 de pacienți pe un singur coridor, fără a avea acces la oxigen, monitoare cardiace, aspirație și alte echipamente vitale. Femeile pierd sarcini pe coridoare, în timp ce unele asistente raportează că nu pot efectua o resuscitare cardiorespiratorie adecvată pacienților care au suferit atacuri de cord.
Cu 32.000 de posturi de asistent medical vacante numai în Anglia, datele arată, de asemenea, că aproximativ unul din opt asistenți părăsesc profesia în termen de cinci ani de la calificare. În mai 2024, RCN a declarat o „urgență națională” privind îngrijirea pe coridoare în unitățile NHS.
De asemenea, un alt motiv pentru care oamenii părăsesc profesia în masă este abuzul comis asupra personalului. Săptămâna trecută, o asistentă medicală a rămas cu „leziuni care i-au afectat viața” după ce a fost înjunghiată de un bărbat în timp ce se afla la serviciu.
„NHS obișnuia să fie invidiat de întreaga lume și trebuie să ne uităm lung și dur la noi înșine și să spunem: ‘Ce trebuie să se schimbe?’”, a declarat profesoara Nicola Ranger, secretar general și director executiv al RCN.
RCN a avertizat că pacienții „ajung în mod obișnuit să sufere” și, în unele cazuri, să moară, deoarece echipamentele vitale nu sunt disponibile, iar personalul este prea ocupat pentru a oferi tuturor îngrijirea adecvată.
Dr. Adrian Boyle, liderul medicilor de la A&E din Marea Britanie, a declarat că mărturiile asistentelor pe care se bazează raportul sunt atât de îngrozitoare încât „trebuie să fie un moment decisiv” și trebuie să determine guvernul să își dubleze eforturile pentru ca NHS să funcționeze din nou corespunzător.
Boyle, președintele Royal College of Emergency Medicine, a declarat: „Sunt șocat, îngrozit și atât de întristat că acesta este nivelul de îngrijire pe care noi, ca medici, suntem forțați să îl oferim pacienților noștri – oameni care apelează la NHS și la personalul său atunci când sunt cei mai vulnerabili și au nevoie”.
Raportul de 460 de pagini al RCN, bazat pe mărturiile „sfâșietoare” oferite de 5.400 de asistente medicale din Regatul Unit cu privire la experiența lor de lucru în spitale, arată că au fost pacienți care au murit pe cărucioare și pe scaune, pe coridoare și în sălile de așteptare, în medii în care „toate elementele fundamentale ale îngrijirii au cedat”.
O asistentă medicală a văzut „stopuri cardiace pe coridor, fără buton de urgență, fără trusă de urgență, fără oxigen, fără defibrilator … resuscitând un pacient în timp ce toată lumea privea”. Pacienților li se administrează medicamente, perfuzii intravenoase și, într-un caz, o transfuzie de sânge pe coridoare reci, zgomotoase și prea strâmte pentru a permite prezența celor dragi.
O asistentă a fost nevoită să îi spună unui pacient că este pe moarte, în timp ce pe lângă ei erau transportați alți pacienți, iar personalul medical striga indicații referitoare la alți pacienți. „Cum este corect să spui cuiva că este pe moarte pe un coridor?”, s-a întrebat ea. Lipsa de spațiu face ca pacienții să fie tratați și în magazii, parcări, birouri și chiar toalete.
Raportul a venit în momentul în are Wes Streeting, secretarul pentru sănătate și asistență socială, a fost nevoit să apere acțiunile guvernului privind NHS într-o dezbatere urgentă în Camera Comunelor cu privire la presiunile intense din această iarnă, care au făcut ca multe spitale să fie copleșite în ultimele săptămâni.
Streeting a răspuns atacurilor conservatorilor spunând parlamentarilor că îngrijirea pe coridor „a devenit normalizată în spitalele NHS sub guvernul anterior. Este nesigură, nedemnă, o consecință crudă a 14 ani de eșec în NHS și sunt hotărât să o trimit în cărțile de istorie”.
Dar, a adăugat el, în timp ce eradicarea îngrijirii pe coridoare a fost ambiția guvernului, „nu pot și nu voi promite că nu vor exista pacienți tratați pe coridoare anul viitor. Va fi nevoie de timp pentru a repara daunele care au fost făcute NHS-ului nostru”. Wes Streeting a promis săptămâna trecută să publice un plan pentru a îmbunătăți „în scurt timp” îngrijirea de urgență a NHS.
Pacienții pot rămâne blocați pe un scaun sau pe un cărucior pe un coridor – uneori timp de zile întregi – după ce personalul a decis că trebuie să fie internați, dar în timp ce așteaptă un pat. Faptul că nu se află în A&E (echivalentul UPU) înseamnă că pot fi „uitați” și nu beneficiază de îngrijire, spun asistentele medicale. Toaletarea lor poate deveni dificilă.
O asistentă din sud-estul Angliei a povestit cum „un pacient a murit pe coridor, dar nu a fost descoperit decât după câteva ore”. Atât de mulți pacienți sunt tratați pe coridoare încât unele spitale recrutează acum asistente medicale special pentru a lucra în aceste locuri. De exemplu, spitalul Whittington din nordul Londrei a publicat săptămâna trecută un anunț pentru asistenți medicali care să ofere „îngrijire pe coridor” sau să acționeze ca „asistent medical înregistrat pe coridor”, a relatat Sunday Times.
NHS se confruntă cu una dintre cele mai grave crize de iarnă din istoria sa. În ultimele săptămâni, aproximativ 20 de spitale din Anglia au declarat un „incident critic” – o recunoaștere a faptului că nu pot face față cererii de îngrijire și au nevoie de ajutor. Multe dintre acestea au devenit atât de supraaglomerate încât le-au spus persoanelor care se prezintă la A&E să nu aducă cu ei un aparținător.
În această iarnă, NHS a fost afectat de un număr record de întârzieri la predarea pacienților din ambulanțe către personalul din departamentele A&E, care a durat cel puțin o oră, precum și de un număr fără precedent de pacienți aflați în ambulanțe care au fost redirecționați către alte spitale din apropiere, deoarece spitalul la care erau așteptați nu i-a putut primi.
Spitalul din Romford, Essex – care deservește alegătorii lui Streeting – a devenit atât de copleșit încât a fost nevoit să cheltuiască 100.000 de lire sterline pe lună pentru a angaja încă 19 asistente medicale care să se ocupe de 50 de pacienți blocați în coridoare în ultimele săptămâni, a dezvăluit Health Service Journal în această săptămână.
Spitalul de urgență a fost construit pentru a găzdui zilnic 325 de pacienți, dar uneori primește mai mult decât dublul acestui număr. Șefii spitalului spun că UPU „nu este adecvată scopului” și că au nevoie de 35 de milioane de lire sterline pentru a o extinde. Aceștia au pus recent afișe prin care îi sfătuiesc pe oamenii frustrați de situație să facă lobby pe lângă parlamentarii locali pentru obținerea banilor.
Personalul NHS a descris condițiile din ultimele săptămâni ca fiind cele mai rele cu care s-au confruntat în cariera lor. „Unii angajați care lucrează în A&E spun că zilele lor de lucru seamănă cu unele dintre zilele pe care le-am avut în timpul pandemiei”, a declarat săptămâna trecută Prof Sir Stephen Powis, directorul medical național al NHS England.
Unele asistente medicale renunță să mai lucreze în A&E sau chiar în serviciile de sănătate, din cauza impactului emoțional al muncii în astfel de condiții, a constatat RCN. „Am părăsit departamentul din cauza anxietății copleșitoare și a fricii de moartea pacienților, fiind fizic incapabilă să am grijă de ei în siguranță”, a mărturisit o asistentă.
Pacienții pot deveni atât de frustrați de faptul că sunt blocați pe un coridor încât decid să părăsească secția de urgențe. O asistentă medicală a povestit cum unii pacienți „refuză tratamentul și se externează împotriva recomandărilor medicale din cauza situației, ceea ce îi expune riscului unui eveniment advers semnificativ”.