Pana majoră de Internet i-a afectat pe mulți canadieni, care nu au putut utiliza bancomatele și nici nu au putut suna la serviciile de urgență 911.
Reprezentanții companiei au declarat vineri după-amiază că se fac progrese în eforturile de restabilire a serviciilor. “Știm cât de mult vă bazați pe rețelele noastre“, se arată într-un mesaj postat pe site-ul companiei.
“Astăzi v-am dezamăgit. Lucrăm pentru a remedia situația cât de repede putem. Vom continua să vă ținem la curent cu noutățile, inclusiv când serviciile vor fi din nou online“, se mai arată în comunicatul de presă.
În Canada, milioane de oameni se bazează pe serviciile Rogers, companie cu 11,3 milioane de abonați. Din cauza avariei, un sfert din traficul de Internet din Canada a fost întrerupt vineri, potrivit datelor NetBlocks.
În Toronto, unii clienți cu abonamente de telefonie mobilă au avut probleme de conectare la 911. Asta au scris pe Twitter reprezentanții Toronto Police Operations.
Poliția din Toronto a declarat că, deși unii clienți ai companiei Rogers ar putea avea probleme de conectare, 911 este încă “pe deplin operațional”. Întreruperea afectează și alte servicii financiare, nu doar bancomatele, potrivit CBC.
Analistul de telecomunicații Vince Valentini (TD Bank) spune că pana de Internet afectează reputația companiei, mai ales că avaria ar fi afectat toate serviciile sale, de la Internet la wireless:
“Cu cât durează mai mult această situație, credem că ar putea exista riscuri minore în ceea ce privește renunțarea clienților. Și, de asemenea, ar putea exista probleme de credibilitate pentru Rogers în viitor, pe măsură ce încearcă să își intensifice vânzările.”
Este pentru a doua oară în tot atâția ani când Rogers a fost zguduită de o întrerupere majoră. Rețelele wireless și de cablu ale companiei au căzut în mod similar și în aprilie 2021.
La acea vreme, Rogers a dat vina pe o problemă cu o actualizare de software la unul dintre furnizorii săi de echipamente de telecomunicații. Atunci, compania a oferit clienților reduceri pentru serviciile lor, care s-au ridicat în final la câțiva dolari per client.
Dacă se aplică aceeași măsurătoare de data aceasta, Valentini spune că firma ar putea avea de plătit aproximativ 28 de milioane de dolari în reduceri.