Paranormal. Simboluri oculte în logo-urile corporatiste

Sunt logo-urile marilor com panii rezultatul inspiraţiei extraordinare a unor designeri sau sunt variaţiuni pe tema unor simboluri oculte?
14.02.2018 | 00:05
Paranormal Simboluri oculte in logourile corporatiste
ADVERTISEMENT

Iată o întrebare care a generat de-a lungul timpului controverse fără sfârşit.

„Triquetra”, Mercedes şi Mitsubishi

Sigla Mercedes este irezistibilă pentru milioane de cumpărători. În 1909 apărea steaua în trei colţuri care avea să devină simbolul unui autoturism foarte popular. Mulţi amatori ai „teoriei conspiraţiei” s-au grăbit să facă legătura între logo-ul companiei germane şi „triquetra”, simbol celtic sau reprezentare nordică a Zeului Odin – deci imagine păgână în toată regula. Se spune despre aceasta că are puterea de a stimula psihicul uman şi de a face să se ridice în prim-plan puterile spirituale de fiecare dată când este privită. „Triquetra” a fost utilizată din timpuri imemoriale în ritualuri de magie, a apărut în numeroase lucrări păgâne şi unii dintre cei obişnuiţi cu logo-ul Mercedes s-au grăbit să afirme că nu este o simplă coincidenţă această efigie, ci, pur şi simplu, o variantă a „triquetrei”.

Com pania chiar este acuzată că a deviat sensul simbolului, care este cel al căutării de sine, şi l-a legat de un produs destinat vânzării. Există fireşte şi voci care afirmă că, în realitate, logo-ul Mercedes este doar imaginea stilizată a unei roţi de automobil… Dar amatorii de teorii de acest tip nu s-au lăsat cu una, cu două. Odată cu apariţia siglei Mitsubishi Motors, controversele chiar s-au amplificat, întrucât aceasta este şi mai simplificată. Degeaba au argumentat producătorii japonezi că reprezintă o combinaţie a cuvintelor nipone „trei diamante”, contestatarii au făcut apel la teoriile lui Jung şi susţin şi în ziua de azi că aceste simboluri sunt create intenţionat spre a fi integrate în mintea oamenilor pentru totdeauna – în scop de profit, desigur.

ADVERTISEMENT

Procter&Gamble, controverse pe tema „omului din Lună”

Deşi producătorul mondial de top de detergenţi şi-a schimbat de ceva vreme logo-ul, mulţi încă se mai întreabă dacă nu cumva este o corporaţie satanică. Reprezentanţii companiei susţin că acestea ar fi zvonuri lansate de competiţia invidioasă şi a refuzat ani la rând să schimbe logo-ul incriminat: „Omul din Lună” înconjurat de 13 stele. Imediat „gurile rele” au văzut o simbolistică sinistră nu doar în cifra cu pricina, ci şi într-o aşa-zisă aşezare a cifrei 666 în respectivele stele. Plus că era curioasă alegerea imaginii pentru un producător de săpun… Evident, compania a negat cu străşnicie astfel de acuzaţii, spunând că cele 13 stele reprezintă coloniile SUA, iar „omul din Lună” le onorează. Totuşi, presiunea publică a învins, şi Proc ter&Gamble şi-a schimbat logo-ul. La început foarte puţin, apoi semnificativ. Interesant de menţionat este faptul că reprezentanţii companiei au dat în judecată câteva persoa ne pe care le-au considerat responsabile pentru lansarea nefastelor zvonuri. Se pare că au cerut daune de exact… 66.600 de dolari!

America On-Line, legată de „Illuminati”

Furnizorul de internet America On-Line are ca logo un ochi în centrul unei piramide. Şi postul de televiziune CBS foloseşte un ochi enigmatic, atoate văză tor, ca efigie a companiei. Imediat s-a făcut legătura cu „ochiul providenţei”, simbolul „Illuminati”. De altfel, acesta apare pe numeroase blazoane şi sigilii, din Belarus până în Chile, dar amatorii de teorii conspiraţioniste afirmă că a-l asocia cu mijloace de informare în masă, care ajung la milioane de oameni, este o cu totul altă poveste. Nici logo-ul celor de la Shell nu a scă pat ochiului vigilent al celor care urmăresc adoptarea de simboluri oculte în logo-urile corporaţiilor. Deşi s-a modificat oarecum din momentul apariţiei (1909) şi are argumentul că la început era o firmă care livra în Vest chiar scoici din Orient, s-au găsit voci care să afirme că este preluat din sim bolistica păgână a scoicii aurite din care s-a ivit Afrodita, zeiţa frumuseţii, după cum povestesc legendele Greciei Antice.

ADVERTISEMENT

Walt Disney, vizat pentru „numărul fiarei

Unii creştini nu l-au „iertat” nici pe Walt Disney, bucurie a copiilor din întreaga lume. Pe lângă faptul că li se pare că în zilele noastre compania s-a îndepărtat mult de la valorile Bibliei, au cercetat cu atenţie şi au descoperit în logo-ul companiei – care nu este altceva decât semnătura marelui creator de personaje animate cu un castel în fundal – cifra ma lefică 666, „numărul fiarei”. Să fie emblema un simbol al atitudinii ostile a com paniei faţă de creştinism?