Sport

EXCLUSIV! Pasaje şi imagini din cartea lui Gigi BECALI

* La aproape un an şi jumătate de cînd a fost condamnat la 3 ani de închisoare, patronul Stelei şochează la fiecare rînd scris în volumul „Muntele Athos, patria Ortodoxiei”...
09.11.2014 | 00:09

gigi becali - Iisus 1672400

Prima carte a lui Gigi Becali a ieşit la începutul acestei săptămîni de la tipar şi se anunţă deja un best-seller. Are 180 de pagini şi numeroase poze de colecţie din periplurile lui Gigi pe Muntele Athos. Cartea este un produs de mare valoare, din toate punctele de vedere. De la calitatea hîrtiei, pînă la emoţiile pe care autorul reuşeşte să le transmită. Patronul Stelei îi va uimi pe toţi cei care aveau în minte imaginea vechiului Gigi, cel impulsiv şi coleric, care îşi făcea praf jucătorii după fiecare meci pierdut. „A murit Gigi pe care îl cunoştea lumea, pentru a se naşte Gheorghe, omul cel nou, cel în care trăieşte Hristos”, anunţă Becali încă din introducere.

scan carte gigi b - 0001

„Timpul în temniţă, cel mai preţios”

Textul scris cu adevărat din suflet de Gigi, sau mai nou Gheorghe, continuă într-un mod emoţionant, cu detalii total neaşteptate despre viaţa în închisoare: „Am primit temniţa cu mulţumire şi nu cu duh de răzvrătire, cu gîndul la mila lui Dumnezeu şi nu cu nostalgia vieţii păcătoase pe care am dus-o în lume (…) Temniţa m-a înălţat şi nu m-a coborît (…) Căci nu mi-a fost uşor să mă despart de familie, de cei dragi, de slava pe care o aveam de la oameni (…) Căci slujeam la doi stăpîni: lui Dumnezeu prin puţinele mele rugăciuni şi prin participarea la Sfînta Liturghie şi lui Satan prin toate ieşirile şi comportamentul meu în viaţa publică, prin injurii şi jigniri. Sînt hotărît ca acestea din urmă să nu mai facă parte din viaţa mea (…) Timpul petrecut în temniţă a fost cu siguranţă cel mai preţios şi folositor din viaţa mea. Aceasta pentru că astfel am cunoscut drumul mîntuirii, pe care, deşi credeam că-l ştiu, nu-l cunoşteam nicidecum”.

scan carte gigi b - 0004

Cum i-au păgubit comuniştii familia de 3.500 de dolari în ’65

Gigi Becali a povestit care a fost prima sa legătură cu Muntele Athos, iar totul începea în urmă cu aproape 40 de ani: „Un bunic din America a trimis mamei mele în anul 1965 suma de 3.500 de dolari ca ajutor, pentru că vremurile erau tare grele. Erau bani, nu glumă, pentru vremea aceea, în România puteau fi consideraţi o mică avere. Dar comuniştii nu au vrut să-i primim şi i-au trimis înapoi. Astfel că bunicul a făcut cu acei bani un tur al Europei şi ne-a trimis din fiecare ţară cîte o felicitare. Aşa a trimis şi o felicitare din Muntele Athos. Pe vremea aceea, felicitările lucioase erau ca un fel de bibelou, oamenii le puneau undeva mai la vedere, în vitrină. Aşa a ajuns acea felicitare de a fost pusă de mama mea într-un loc unde o puteam vedea în fiecare zi”.

scan carte gigi b - 0005

Nicoliţă l-a convins să construiască o biserică

Pentru Gigi Becali, între fotbal şi divinitate a existat mereu o strînsă legătură. Iar parcursul Stelei din sezonul 2005-2006 al Cupei UEFA, cînd echipa a fost la doar cîteva secunde de calificarea în finală, este mereu evocat de patronul campioanei: „Mă uitam la meciul cu Betis Sevilia în Spania, cînd l-am rugat pe Dumnezeu să-mi dea un scor bun, ca să pot cîştiga fără emoţii, iar eu voi construi o biserică. A fost 3-0 la pauză, aşa că a doua zi am vorbit cu un prieten şi i-am spus ce i-am făgăduit lui Dumnezeu. El mi-a zis să merg la Maglavit să construiesc biserica de acolo”. Meciul despre care vorbeşte Becali a avut loc în optimile de finală ale Cupei UEFA şi nu a fost aşa cum îşi aminteşte patronul „roş-albaştrilor”. Scorul a fost 0-0 la pauză, iar cele trei goluri ale Stelei au venit în repriza a doua a meciului, prin Nicoliţă 54, 81 şi Victoraş Iacob 77. De asemenea, Becali a vorbit şi despre primele sale donaţii la Muntele Athos: „În 1991 a ajuns la mine un monah de la Muntele Athos, care m-a rugat să-l ajut să-şi facă o chilie acolo. Eu nu ştiam nimic, dar Domnul m-a îndemnat să am încredere şi i-am dat 10.000 de dolari”. Donaţiile oferite de Becali la Muntele Sfînt au ajuns deja la 5,5 milioane de euro: „Pot spune că mai mult am primit decît am dat. Sfaturile părinţilor sau numai apropierea de ei, bucuria pe care mi-o aduceau în suflet slujbele de noapte, toate au lucrat încet, încet la curăţirea sufletului meu”.

scan carte gigi b - 0006

Mesajul lui Becali de la Prodromu

Gigi Becali a fost pentru prima dată la Muntele Athos în anul 2006, alături de 6 apropiaţi, printre care şi Costel Bucur, patronul Gloriei Buzău la vremea respectivă. Acolo, Becali s-a întîlnit cu Horia Alexandrescu, şi el adesea în pelerinaj pe Athos. Becali s-a conformat tuturor rigorilor locului, inclusiv cu începerea rugăciunilor încă din mijlocul nopţii. „Am fost repartizaţi la camere pentru o odihnă de cîteva ore, urmînd ca noaptea, la ora 3, atunci cînd începe programul de rugăciune la schitul Prodromu, să mergem şi noi să ne rugăm împreună cu monahii pentru sufletele noastre, pentru familiile noastre şi pentru ţară (…) I-am văzut în biserică pe monahi, ca nişte umbre, cum şedeau în strane şi cîntau sau se rugau. M-au impresionat pînă la lacrimi. Cum se roagă părinţii nopţile, cînd noi dormim. Slujba a ţinut pînă la ora 8 dimineaţa. Părintele iconum Iustinian ne-a invitat apoi la un ceai, halva şi măsline în trapeză, că era zi de post, iar monahii nu mîncau nimic dimineaţa”, scrie Becali. La plecare, pe 18 aprilie 2006, acesta a ţinut să lase un mesaj în cartea de oaspeţi a Schitului Românesc Prodromu, carte datînd din anul 1880: „Mulţumesc lui Dumnezeu că m-a ajutat să ajung pe Muntele Sfînt şi-L rog ca de acum încolo viaţa mea să se schimbe total, şi anume, ca în tot ce fac să fiu cu gîndul la Dumnezeu, cîte zile voi mai avea”.

scan carte gigi b - 0009

Pe catîr pînă în vîrful Muntelui Sfînt

Becali este convins că pelerinajul din 2011 a fost unul special, cu un traseu pe care nu-l va uita niciodată. „Pînă la chiliuţa «Panaghia», ultima chilie înainte de piscul muntelui, aveam de mers cam vreo 6 ore pe jos. În acest scop, părinţii au tocmit şi nişte catîri, care să ne transporte bagajele, întrucît pe această potecă abruptă nu se poate circula decît pe jos sau cu catîri. Nici un vehicul nu poate pătrunde pe acea coastă abruptă şi, de fapt, într-aceasta stă tot farmecul pelerinajului”, îşi aminteşte Becali în cartea sa „Muntele Athos, patria Ortodoxiei”.

scan carte gigi b - 0010

138 de monahi au făcut cerere de graţiere la Băsescu

scan carte gigi b - 0012

Încarcerarea lui Gigi Becali nu i-a lăsat nepăsători pe monahii de la Muntele Athos. „11 monahi din Sfîntul Munte au părăsit Grădina Maicii Domnului ca să vină la mine la închisoare, făcînd slujbă într-o Sfîntă Duminică, în capela de la Jilava. Dar nu numai atît. Ca recunoştinţă, şi vă spun că recunoştinţa nu e puţin lucru în vremurile noastre, majoritatea părinţilor români din Sfîntul Munte, 138 la număr, au făcut pentru mine o cerere de graţiere la preşedinte”, povesteşte Becali. „Îndrăznim noi acum a face recurs, scriindu-vă în favoarea unui frate al nostru întru credinţă şi neam, aflat acum în temniţă (…) Este vorba despre domnul Gigi Becali”, i-au scris cei 138 de monahi lui Traian Băsescu în august 2013.

scan carte gigi b - 0014 scan carte gigi b - 0015

500 Ron BONUS, 5 runde gratuite + 15 dupa prima depunere doar la cazinoul Unibet!

PARIU FARA RISC de pâna la 150 Ron la Unibet! Fa-ti si tu un cont acum!