Pasajul rutier Ciurel din Capitală se deschide sâmbătă. Câți ani de întârziere are lucrarea

Adrian Baciu   
în HotNews
19/09/2020, 09:55
Pasajul rutier Ciurel din Capitală se deschide sâmbătă. Câți ani de întârziere are lucrarea
Pasajul rutier Ciurel din Capitală se deschide sâmbătă. Câți ani de întârziere are lucrarea. Sursa foto: Facebook

În cursul zilei de sâmbătă, 19 septembrie, pasajul rutier Ciurel din Capitală se deschide circulației, după o foarte lungă perioadă de așteptare.

Noua lucrare de infrastructură are o lungime de aproximativ 1 kilometru, din care un sfert reprezintă podul peste Dâmbovița.

Construcția a costat 50 de milioane de euro, potrivit autorităților. Pasajul nou inaugurat urmează să facă legătura cu autostrada A1.

Se deschide circulația pe pasajul rutier Ciurel din Capitală

Săptămâna marilor inaugurări din țară continuă. Două mari proiecte importante de infrastructură au fost inaugurate în aceste zile. E vorba de 18 kilometri din Autostrada Transilvania, între Iernut și Chețani, și metroul din Drumul Taberei.

După cele două urmează, sâmbătă, un al treilea. Este vorba de Podul Ciurel din Capitală, care va fi deschis circulației începând cu acest weekend.

Conform datelor prezentate de primarul Gabriela Firea, lucrările la Pasajul Ciurel au ajuns la final, dar cu o foarte mare întârziere, una devenită deja tradițională. Potrivit anunțului făcut de edilul Capitalei, inaugurarea vine cu o întârziere de peste 6 ani.

”Vă anunț cu mare bucurie că s-a finalizat cea mai mare lucrare de infrastructură din țară, Podul Ciurel – Nod Virtuții, dar sunt datoare să vă spun și pierderile pe care le suferă bucureștenii, veți vedea cine a blocat acest proiect care ar fi trebuit să fie gata acum mulți ani, un proiect demarat acum 14 ani care a fost blocat în instanță 10 ani.

În afară de pierderea acestui timp atât de prețios pentru cetățeni și cei care tranzitează capitala, este vorba și despre pierderi financiare fiindcă s-au pierdut în plus aproape 10 milioane de euro constructorilor care nu puteau lucra sau lucrau cu încetinitorul din cauza acestor procese. Abia de 4 ani de zile s-a putut lucra consecvent. Sâmbătă se deschide circulația”, a scris primarul Gabriela Firea într-o postare pe contul ei de Facebook.

Datele tehnice al pasajului Ciurel, lucrare cu o mare întârziere

Lucrările la Podul Ciurel, un ansamblu format dintr-un pod hobanat și o porțiune clasică, pe piloni, cu rampe de ieșire pe Șoseaua Virtuții și Splaiul Independenței, datează de 10 ani.

Primul termen limită de predare a fost 2014. Dar, din diferite motive, precum contestarea în instanță a autorizației de construcției, anulată de câteva ori, lucrările au demarat, practic, în anul în care trebuia finalizat.

Datele tehnice ale construcției sunt următoarele:

  • Lungime totală – aproximativ 1 kilometru
  • Lungime pod hobanat – circa 235 de metri
  • Înălțime pilon central – 68,2 metri
  • Număr de structuri – 12 pasaje rutiere și un pod hobanat
  • Număr de hobane – 24 perechi de hobane

Pentru realizarea proiectului au fost folosite:

  • – 66.000 metri cubi de pământ pentru terasamente
  • – 20.000 metri cubi de balast stabilizat
  • – 11.000 tone de asfalt
  • – 40.000 metri cubi de beton
  • – 5.150 tone tablier și armătură metalică
  • – 310 tone oțel pentru hobane
  • – 13 kilometri de bordură
  • – 7.5 kilometri de parapete
Închide ×