News

Pegasul românesc ar putea dispărea. Ce firmă are pretenții asupra numelui cunoscut de zeci de ani

11.03.2021 | 11:00
Pegasul romanesc ar putea disparea Ce firma are pretentii asupra numelui cunoscut de zeci de ani
ADVERTISEMENT

Pegasul românesc are probleme în instanță. Faimosul brand e dat în judecată de o firmă din Germania care produce biciclete sub diverse mărci, printre care și Pegasus.

Firma din Germania a cerut instanţei să anuleze certificatul eliberat de Oficiul Naţional pentru Invenţii şi Mărci (OSIM) pentru marca românească Pegas, cu radierea acesteia din Registrul Naţional al Mărcilor, relatează Profit.ro.

ADVERTISEMENT

Este vorba de compania  ZEG Zweirad-Einkaufs-Genossenschaft eG cu sediul în Koln. Aceasta a chemat în instanţă, în acelaşi dosar, şi OSIM, pentru că a eliberat certificatul pentru marca Pegas în anul 2010.

O firmă din Germania care deține Pegasus vrea să închida faimosul Pegas românesc.

Bicicleta Pegas a fost fabricată de către Uzina Mecanică Tohani, începând cu anul 1972, până în 2005. Din 2011, Atelierele Pegas a preluat brandul şi a început producţia de biciclete, neîntrerupt, timp de 10 ani.

ADVERTISEMENT

De partea cealalta, Pegasus are o istorie de aproape 40 de ani, pe piaţa bicicletelor din Germania, evoluând în mod independent pe piaţa din Germania şi, ulterior, în alte ţări.

Problemele au apărut în 2017 când Oficiului European de Proprietate Intelectuala (EUIPO) a stabilit că cele două mărci, Pegasus (Germania) şi Pegas (România), sunt similare şi nu pot coexista pe piaţa UE, pentru ca s-ar crea confuzie pentru clienţi, notează Profit.ro.  În cazul în care cererea ZEG va fi admisă, compania Atelierele Pegas va trebui să renunţe de îndată la utilizarea mărcii Pegas sau a oricărei denumiri similare cu marca din Germania.

ADVERTISEMENT

Andrei Militaru, CEO Network One Distribution, firma care este acţionarul majoritar al producătorului de biciclete Pegas a afirmat într-un comunicat pentru News.ro că cele 2 firme au evoluat în mod independent, pe teritorii diferite.

„Aderarea la Uniunea Europeană a adus armonizarea mărcilor existente la nivel naţional cu cele înregistrate la nivelul Uniunii Europene, punând faţă în faţă mărci locale dezvoltate de producătorii locali cu mărcile înregistrate pe teritoriul Europei. Această armonizare a generat mai multe conflicte de marcă europeana vs. marca locală, întrucât pentru uşurinţa înregistrării, proprietarii unor mărci naţionale au tendinţa de a extinde înregistrarea în toate tările Uniunii, deşi nu folosesc marca decât la nivel local sau regional.

ADVERTISEMENT

In ceea ce priveşte notorietatea celor două branduri pe piaţa locală, un raport de cercetare privind notorietatea spontană a mărcilor de biciclete în România, realizat în 2020 de către una dintre cele mai prestigioase companii de cercetare de piaţă din România, arată, pentru brandul Pegas, un rezultat de 65,1 % versus 0,5% pentru brandul Pegasus.

În rezumat, aceasta este substanţa conflictului, sunt două mărci, care au evoluat în mod independent, pe teritorii diferite, Pegas în România timp de aproape 50 de ani, arhi-cunoscut şi folosit de publicul român, iar Pegasus în Germania (o istorie ceva mai mică) şi alte câteva ţări, cu precădere din Uniunea Europeană, conflict pe care, având în vedere istoria şi notorietatea brandurilor la nivel local, lipsa riscului de confuzie între cele două mărci în discuţie (societatea din Germania nu îşi comercializează produsele în România), îl considerăm artificial. Ne exprimăm încrederea că acest conflict va fi soluţionat în mod echitabil.”, se arată în comunicat.

ADVERTISEMENT
Tags: