News

Perle de la Evaluarea Națională, la limba română! Cum s-au făcut de râs elevii

18.06.2019 | 12:43
Perle de la Evaluarea Nationala la limba romana Cum sau facut de ras elevii

Proba scrisă de la limba și literatura română a Evaluării Naționale 2019 tocmai s-a încheiat, iar elevii au oferit ca în fiecare an numeroase perle, unele mai amuzante decât celelalte. Profesorii ce au avut de corectat lucrările elevilor de clasa a VIII-a nu le-au putut trece cu vederea.

Iată care sunt ”perlele” de la Evaluarea Națională 2019

Fie că a fost vorba de emoții, fie că nu s-au pregătit suficient pentru examenul de capacitate, elevii claselor a VIII-a au reușit să scoată numeroase ”perle” care i-au amuzat pe profesori. Iată care sunt cele mai amuzante perle ale elevilor, conform a1.ro: ”Poezia aparține genului liric pentru că nu ții minte nimic din ea.”, ”Genul liric este atunci când ploaia sună ca o liră.”, ”Genul liric este făcut de femei cu trăsături frumoase, care vor să arate că au succes la bărbați.” sau ”Genul liric este atunci când autorul are, de fapt, în cap o melodie, dar nu știe exact notele și până la urmă scrie versuri.”

Pe lângă faptul că elevii aflați în sălile examenului nu au știu să definească genul liric, acestora nu le-a fost clară nici noțiunea de figură de stil. ”Domnișoară poetă a făcut o figură frumoasă, cum se spune la fotbal, numai că ea a făcut mai multe.” sau ”O figură de stil este “frumusețea dintâi”, adică este o expresie ca la țară.” Totodată, rolul cratimei a rămas ca în fiecare an, o enigmă pentru foarte mulți elevi. „Funcția cratimei este de unire sau de despărțire, în funcție de cum se simte scriitorul atunci.”, este una dintre perlele referitoare la rolul cratimei.

La punctul în care s-au cerut sinonime pentru cuvântul ”melodia”, elevii nu au dus lipsă de imaginație. Aceștia su scris: zdrăngăneală, balamucul, hitul, song sau rimă întortocheată. Ultima cerință le-a dat mână liberă candidaților de la examenul de capacitate când au avut de redactat o narațiune în care să prezinte o întâmplare reală sau imaginară, din timpul unei întreceri sportive, moment în care aceștia au debordat de exprimări spumoase. Printre aceste ”perle” se numără:

  •  “Exact când am dat eu gol s-a bușit tabelul de scor. Și am zis: să mor io! Exact ca la școală. Când să vină vacanță și să scap mă luați cu examenele.” 
  •  “Aș fi vrut să particip și eu, dar eram plin de muci.” 
  •  “Toate echipele trăgeau la victorie, pentru că premiul întâi le aducea o cârcă de bani.” 
  •  “Când a ieșit primul, maratonistul a scos un sunet de bucurie, ca un guițat puternic.” 

    Perle Evaluarea Națională 2019
    Elevii claselor a VIII-a au dat și anul acesta dovadă de imaginație la examenul de capacitate
    Sursa foto: unica.ro

Sfaturile profesorilor pentru un examen ca la carte

Profesorii îi sfătuiesc pe elevii care susțin examenul de capacitate să citească cu atenție cerințele subiectelor și să le rezolve mai întâi pe ciorne pentru a se asigura că tot ce au în minte capătă forma cea mai bună. Astfel, candidații evită și greșelile de exprimare sau dezacordurile. Ulterior, varianta finală se trece pe foaia de examen. Înainte de a preda lucrarea, elevii sunt sfătuiți să citească integral, cu mare atenție lucrarea moment în care pot corecta eventualele greșeli.

Un profesor a declarat că, unii elevi nu citesc până la capăt cerința și se grăbesc să rezolve subiectul, iar la final își dau seama că au greșit. „Spre exemplu, li se cere antonim și ei fiind obișnuiți să li se ceară un sinonim, scriu tot un sinonim, în loc de un antonim. Deci trebuie să fie foarte atenți la cerințe”, a spus acesta.