Suspendarea activității agenției de turism Mouzenidis Travel Greece a păgubit 1.303 cetățeni români care achitaseră costurile vacanței în Grecia, prejudiciul estimat fiind de 450.000 euro.
Mouzenidis Travel Greece a anunțat suspendarea activității în intervalul 18 iunie – 31 iulie 2021, afectând turiștii care-și programaseră vacanța în Grecia în această perioadă.
Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT) s-a autosesizat în acest caz și a început demersurile pentru ca românii afectați să-și poată recupera banii.
„În urma comunicării oficiale din data de 17 iunie, prin care Mouzenidis Travel Greece anunța decizia de suspendare temporară a activității, s-a conturat ipoteza că agenția de turism elenă a intrat în insolvență. În acest sens, pentru a indentifica situația reală, cu scopul de a veni în sprijinul românilor păgubiți, dar și a operatorilor economici din țară implicați, un prim demers întreprins de MEAT a fost inițierea urgentă a unui dialog cu autoritățile din Grecia”, se spune într-un comunicat al Ministerului Economiei.
Ministerul a început o corespondență oficială cu autoritățile din Grecia pe tema măsurilor de protecție pentru turiștii român, „cu sublinierea pârghiilor legale prin care guvernul elen poate interveni în deblocarea crizei, și transmiterea unei poziții ferme, în ceea ce privește declararea insolvenței operatorului economic.”
În cazul în care este confirmată intrarea în insolvență, românii păgubiți ar putea să-și recupereze banii, potrivit unei directive europene, 2015/2302, privind pachetele de servicii de călătorie și serviciile de călătorie asociate.
„Statele membre se asigură că organizatorii stabiliți pe teritoriul lor oferă garanții privind rambursarea tuturor plăților efectuate de către sau pe seama călătorilor, în măsura în care serviciile relevante nu sunt furnizate ca urmare a insolvenței organizatorului”, prevede respectiva directivă.
Agențiile românești care au colaborat cu Mouzenidis Travel Greece s-au oferit să achite contravaloarea serviciilor către aceleași destinații ori altele, în conformitate cu opțiunea turiștilor, sau chiar să returneze banii.
Ministerul Economiei le-a solicitat să asigure în continuare asistență clienților afectați și, în contrapartidă, le va sprijini demersurile întreprinse pentru recuperarea sumelor achitate către agenția de turism elenă.