Piața auto din Europa a început pe ”roșu” anul 2025. Vânzările de mașini noi au scăzut în ianuarie. Din fericire, situația s-a schimbat în martie, când tranzacțiile au crescut cu 3%. Surpriza uriașă vine din România.
Piața auto europeană a început cu stângul anul 2025, mai exact cu o scădere în prima lună. De-a lungul lunii ianuarie, europenii au cumpărat 995.271 de mașini noi, potrivit noilor date ale Asociației Constructorilor Europeni de Automobile. Sunt incluse aici țările membre ale Uniunii Europene, precum și cele membre EFTA și Marea Britanie.
Aceste vânzări reprezintă o scădere de 2,1% față de aceeași perioadă din 2024. Am asistat, pe de altă parte, la o premieră. Mașinile cu motoare hibride au fost cele mai vândute autovehicule. Au fost comercializate în 347.462 de exemplare, o creștere de 16.9% față de ianuarie 2024. Nici februarie nu a fost o lună bună în Europa pe zona auto. Vânzările de mașini noi au înregistrat o scădere cu 3%.
O schimbare majoră s-a petrecut în martie. Înmatriculările de autoturisme noi în Europa au crescut cu 2,8%. O altă veste bună este că tranziţia către vehicule electrice şi hibride câştigă teren, arată datele publicate joi de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) și citate de Agerpres.
Surpriza uriașă vin din România. Aici, vânzările de mașini noi au înregistrat o creştere cu 8,4%. Anterior, în februarie 2025, piața auto din țara noastră raportat tot o creștere, dar de 5 procente.
Luna trecută, un total de 1,422 milioane de autoturisme au fost înmatriculate în Europa, comparativ cu 1,383 unități în perioada similară din 2024. Au crescut vânzările de mașini pe baterii cu 23,6% și cele de vehicule hibride plug-in cu 19,5%.
În același timp, vânzările de vehicule hibride ce includ tehnologia de tip mild hybrid și full hybrid au crescut cu 24,5%. Dacă ne uităm la mașinile ”clasice”, livrările de mașini pe benzină și motorină au scăzut luna trecută cu 20,1%, respectiv cu 24,2%, arată datele Asociației.
În România au fost înmatriculate 9.922 autoturisme, față de 9.156 vehicule în perioada similară din 2024. La nivel european, evoluțiile au fost mixte. Cele mai mari creșteri au fost înregistrate în Spania (23,2%), Marea Britanie (12,4%) și Italia (6,3%). La polul opus, în Franța (14,5%) și Germania (3,9%), au fost scăderi.