Sport

Pirelli a ars 1.800 de cauciucuri după ce Marele Premiu al Australiei a fost amânat: „Nu e vorba de poluare!”

15.03.2020 | 15:02
Pirelli a ars 1800 de cauciucuri dupa ce Marele Premiu al Australiei a fost amanat Nu e vorba de poluare
ADVERTISEMENT

Pirelli a confirmat că a ars 1.800 de cauciucuri după ce Marele Premiu al Australiei, prima competiție de Formula 1 a sezonului, a fost anulat.

Pirelli a ars 1.800 de cauciucuri

După ce Marele Premiu al Australiei

a fost amânat, Pirelli a luat decizia de a arde 1.800 de cauciucuri pregătite pentru debutul sezonului din Formula 1.

ADVERTISEMENT

Nu este o tehnică neobișnuită pentru Pirelli, care arde 500 de cauciucuri de care nu mai au nevoie la fiecare cursă, însă numărul mare de cauciucuri arse acum a uimit pe toată lumea.

„Zdrobim cauciucurile pentru a le potrivi în mai puține containere și le trimitem înapoi în Marea Britanie, unde le reciclăm într-o fabrică de ciment din apropierea Didcot ”, a declarat Mario Isola, șeful Pirelli Motorport.

ADVERTISEMENT

„Le ardem la temperaturi ridicate și creăm energie, dar nu poluare. Cercetăm multe moduri posibile de reciclare a anvelopelor F1, dar în acest moment este modul în care le reciclăm după toată analiza noastră”.

„Cauciucurile pentru Bahrain și Vietnam sunt acolo”

Mario Isola

a mai declarat că printre cauciucurile arse se aflau și cele care ar fi trebuit să fie folosite în cursele de la Bahrain și Vietnam.

ADVERTISEMENT

„Anvelopele pentru Bahrain și Vietnam sunt deja acolo, dar nu este o problemă. Folosim marfă pe mare pentru cea mai mare parte a anvelopelor și sunt în containere controlate termic.

„Este ca și cum le aveți într-un depozit, nu face nimic pentru ele. Dacă există vreo modificare în calendar, le putem folosi. Singura problemă este pentru anvelopele care sunt deja montate, deoarece în acest caz aceste anvelope vor fi dezbrăcate.

ADVERTISEMENT

„În momentul de față, limitarea este că atunci când scoatem o anvelopă de pe janta, dăm un stres mărgelei, și, evident, nu avem încredere să încadrăm din nou anvelopa, din cauza nivelului de forțe care acționează pe aceste anvelope.

Deci nu vrem să ne asumăm niciun risc”, a mai spus Isola.

„Pentru evenimentele europene le putem prelua, deoarece dacă nu le folosim, le ținem montate și ne încărcăm camioanele cu pneuri și jante.

În viitor, și având în vedere că vom avea un singur furnizor și un design standard pentru jante, vom încerca să colaborăm pentru a găsi o modalitate de a se potrivi și a dezbrăca anvelopele și a le reutiliza.

Dar trebuie să ne asigurăm că nu ne asumăm niciun risc”, a încheiat Mario Isola.

ADVERTISEMENT
Tags: