Aeroportul Otopeni a ajuns la cote de trafic din ce în ce mai mari, odată cu afluxul de turiști și oameni de afaceri care vin în România și aleg să aterizeze pe aeroportul de la periferia Bucureștiului. Cu toate acestea, investițiile din cel mai mare aeroport din țară întârzie să apară, iar acest lucru se vede inclusiv pe unul dintre cele mai importante elemente ale unui aeroport: pista.
Cei de la Boarding Pass au publicat mai multe poze chiar de săptămâna trecută cu starea în care arată pista aeroportul Otopeni. Aceștia s-au arătat extrem de dezamăgiți de felul în care este manageriat aeroportul. VEZI GALERIE FOTO
„Micile “șosele” pe care circulă autovehiculele care transportă pasageri, marfă sau altele pe platforma celui mai mare aeroport din România, controlat de una din cele mai profitabile companii de stat, arată jalnic. Nu e nicio surpriză că terminalul, căile de rulare și pistele aceluiași aeroport sunt și ele într-o stare precară iar astfel incompetența și activitatea managementului numit politic se vede cu ochiul liber”, este scris pe pagina de facebook a Boarding Pass.
Problema privind pista aeroportului Otopeni este una arhicunoscută. Corpul de control al guvernului a arătat în 2018 că în perioada 2013-2015 nu a fost realizată nicio investiție în infrastructura aeroportului, chiar dacă în această perioadă au fost prevăzute sume extrem de importante, care au atins chiar și 268 de milioane de lei. De asemenea, potrivit aceluiași document, în perioada 2016 – august 2017 Compania Națională Aeroporturi București SA (CNAB) a realizat doar un procent de 0,03%, respectiv 0,16% din investițiile în infrastructura aeroportuară.
De asemenea, Compania Aeroporturi a lansat la începutul acestui an o licitație de 23 de milioane de euro pentru modernizarea pistei de nord a Aeroportului din Otopeni.