Începutul lunii februarie a venit cu o veste importantă pentru oamenii care plătesc bilete și abonamente la STB. Nu vorbim de greva spontană a angajaților, ci de o platformă unică pentru petiții legate de transport în București-Ilfov.
Aceasta a devenit operațională de la 1 februarie, potrivit unui anunț făcut de Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București Ilfov.
„TPBI lansează astăzi platforma unică pentru gestionarea tuturor petițiilor din domeniul transportului public din regiunea București – Ilfov, trimise online de călători, atât către TPBI, cât și operatorilor sau altor instituții.
Ne bucurăm să anunțăm această lansare, ea fiind dezvoltată intern de către echipa TPBI, pe parcursul ultimelor șase luni, așa cum ne-am asumat prin contractul de delegare a serviciului de transport public de călători. Este încă un pas important spre creșterea transparenței și soluționarea mai rapidă a problemelor din domeniul transportului public”, au postat pe Facebook reprezentanții Asociației.
Mai exact, toate sesizările pe care cei nemulțumiți de felul în care se prezintă tramvaiele sau autobuzele, de timpul pe care l-au așteptat în stații sau comportamentul angajaților vor avea un termen de soluționare, un stadiu al problemei, dar și un răspuns.
De remarcat că, acesta din urmă va putea fi văzut de acum înainte de către toți cei interesați, fiind disponibil pe internet.
Așadar, cine vrea să trimită o petiție, tot ce are de făcut este să dea click AICI. Dacă vreți să vedeți problemele semnalate și soluționarea lor, o puteți face AICI.
TPBI a ținut să precizeze că aplicația a fost dezvoltată intern și a avut nevoie de 6 luni de lucru, așa cum societatea s-a angajat prin contractul de delegare a serviciului de transport public de călători.
Trebuie să știți că există și câteva explicații pentru statusul petițiilor pe care le trimiteți. Astfel, dacă acesta este „CLASAT” înseamnă că petițiile au fost transmise cu date incomplete de identificare a petentului și sunt clasate, potrivit art.7 din OG nr.27/2002, privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor.
Totodată, statusul „TERMEN PRELUNGIT” înseamnă că petițiile vor fi necesitate mai amănunțit, ceea ce înseamnă că termenul de răspuns a fost prelungit cu 15 zile, potrivit art.9 din OG nr.27/2002, privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor.
Nu a durat mult până când au apărut și primele plângeri. Astfel, călătorii n-au ezitat o clipă și au semnalat în zece zile numeroase probleme. Printre cele mai des întâlnite sunt defecțiunile mașinilor, comportamentul angajaților STB, dar și nerespectarea programului de circulație.
De asemenea, oamenii au ținut să transmită și faptul că unele autobuze n-au mai oprit în stațiile pe care le aveau pe traseu. Cu toate acestea, în ciuda apariției platformei, nu prea multe s-au schimbat.
Deocamdată, nu există nici măcar o nemulțumire care să apară ca rezolvată. Cele mai multe plângeri sunt în lucru, în timp ce alții au primit răspunsul „clasat”.