Problema e că lucrările la planșeul Unirii ar trebui începute, dar lipsesc momentan câteva avize de la Municipalitate. O spune chiar primarul Sectorului 4, Daniel Băluță. Premierul Marcel Ciolacu le cerea tuturor primarilor de sector, dar și Primarului General Nicușor Dan să nu înceapă în paralel prea multe lucrări, pentru a nu paraliza traficul.
“În urmă cu o lună de zile, la vizita periodică pe care experţii o fac, în completarea expertizei realizate până la această oră, au apărut zone la care nivelul de degradare a ajuns în punctul numărul V, astfel încât reprezintă un risc major pentru bucureşteni, un risc major pentru noi toţi.
Este o construcţie cu aproape 100 de ani vechime, ce datează de pe timpul regelui Carol, o construcţie pe care trec zilnic zeci de mii de oameni, fie în calitate de pieton, fie cu autoturismele, fie cu mijloacele de transport în comun. Trebuie să acţionăm la timp. Cred că nu ne putem permite sub nicio formă niciunul dintre noi o tragedie aici”, a declarat Daniel Băluţă.
Primarul a subliniat că aici nu mai vorbim despre ”disconfortul circulației” care poate fi creat de lucrări ci de o problemă de ”viață și de moarte”, pentru că zona se poate prăbuși oricând. Ar exista deja banii necesari pentru a se lucra aici, însă birocrația dă planurile peste cap și momentan lucrările nu pot începe.
Mingea a fost aruncată momentan în terenul primarului Nicușor Dan, cel care ar trebui să-și dea de urgență semnătura pentru a lucrările să poate începe. Ar mai lipsi momentan avize de la Direcția de Mediu din Primăria Capitalei, Comisia de Circulație din Primăria Capitalei și ALPAB (Administratia Lacuri Parcuri Si Agrement).
“Imediat ce vom avea semnătura primarului Capitalei, lucrarea va începe, avem toate avizele necesare, avem aviz de la Metrorex, Ministerul Transporturilor, avizele care ne lipsesc în momentul acesta sunt de la Direcţia de Mediu din Primăria Capitalei, Comisia de Circulaţie din Primăria Capitalei, respectiv ALPAB”, a explicat Daniel Băluţă.
În ceea ce priveşte Pasajul Unirii, el a amintit că în 2018 s-a făcut proiectul tehnic pentru consolidarea sa şi a semnalat că este momentul să se intervină, pentru că o eventuală prăbuşire nu poate fi asumată de nimeni.
“Avem convingerea că ieri autorizaţia de construire va fi semnată, pentru că vorbim despre o urgenţă a oraşului, nu putem aştepta, este o lucrare complexă, complicată. O eventuală prăbuşire a pasajului nu poate fi asumată de nimeni, este timpul să acţionăm. Primarul a mai afirmat că este o lucrare complexă dar viaţa fiecăruia este mai importantă. O eventuală prăbuşire a pasajului nu este asumată de nimeni, este timpul să acţionăm”, a punctat Daniel Băluţă.
La fiecare 24 de ore, într-o zi oarecare, 100.000 de vehicule tranzitează zilnic zona planșeului și pasajul Unirii, fără ca oamenii să realizeze că există un pericol iminent de prăbușire. Acest lucru a fost subliniat de o expertiză tehnică din această vară, care a arătat că ”unele degradări s-au accentuat, astfel încât este necesară începerea cât mai repede posibil a lucrărilor de reabilitare/consolidare/înlocuire ale podului”.