Potrivit anunțului oficial făcut de Primăria Sectorului 4 din București, centrul Bucureștiului va intra în reparații capitale începând cu luna septembrie. Traficul va fi restricționat, dar nu închis, timp de doi ani. Constructorul va lucra în trei schimburi pentru ca șantierul să fie gata la timp.
Cu toate acestea, termenul de execuție se poate prelungi în funcție de ”surprizele” care pot să apară în subteran, conform Observatornews.ro. Inclusiv pasajul Unirii va fi blocat pentru reparații în paralel cu planșeul, singura veste bună fiind că circulația metroului nu va fi afectată de lucrări.
Planșeul Unirii a fost construit în 1936, astfel că experții se tem că acesta poate ceda oricând. Practic, inginerii l-au încadrat în clasa de risc 4 din 5 posibile, pentru că grinzile de susține sunt fisurate, armăturile rupte, în timp ce infiltrațiile de apă macină placa de beton.
Așadar, structura trebuie demolată și refăcută total, iar costul va fi de aproximativ 750 de milioane de lei. Lucrările vor începe undeva în mijlocul pieței, într-o extremitate a parcului și vor continua spre zona fântânilor ce vor fi demolate. Întreaga zonă va fi decoperată, însă traficul rutier nu ar trebui să fie afectat serios până spre finele anului.
Cert e că aproximativ 60.000 de șoferi care tranzitează zilnic zona vor fi nevoiți să ocolească centrul Bucureștiului începând cu anul 2025. Primarul Daniel Băluță a oferit mai multe detalii referitor la aceste lucrări, pentru ca cetățenii să știe la ce să se aștepte începând cu luna următoare.
“Va urma o perioadă, pe parcursul anului 2025, extrem de dificilă pentru noi toţi când practic principalul nod al Capitalei va fi blocat. Vom face toate eforturile astfel încât disconfortul pe care îl vor simți bucureştenii să fie cât mai mic însă trebuie să știm cu toții că va urma o perioadă extrem de dificilă în care cu certitudine, nervii noştri, ai tuturor, vor fi întinşi la maximum“, a declarat Daniel Băluţă.
Șoferii privesc cu înfrigurare spre viitor și se tem că Bucureștiul va fi aruncat în haos din cauza lucrărilor. “Dezastru, pentru că e centrul Bucureştiului și altfel nu se poate decât pe aici. Toată lumea tranzitează zona asta și va fi dezastru. Trebuie făcut ceva alternativ să putem să și circulăm”, se plânge un șofer, conform sursei citate.
“O să fie beleaua aici, când vor traversa apa. Câta lucrarea o să fie de acolo până aici. E mult”, explică un alt trecător. Planșeul Unirii traversează în diagonală toată Piața Unirii și acoperă râul Dâmbovița. Bucureștenii trebuie să îndure, însă, acest disconfort, pentru că o eventuală prăbușire ar afecta inclusiv stațiile Unirii 1 și Unirii 2.
Constructorul promite că va lucra zi și noapte timp de doi ani, pentru a respecta termenul de finalizare al lucrărilor. “În mod normal lucrările trebuie să dureze 2 ani de zile însă discutam despre o constructie veche de 86 de ani. Este destul de dificil, în ciuda scândurilor pe care le-am făcut, în ciuda tuturor testelor si analizelor pe care le-am făcut pot să apară elemente neprevăzute în interiorul acestei lucrări care să ducă la prelungirea termenului”, a adăugat primarul Daniel Băluţă. Pentru consolidarea Pasajului Unirii au fost alocați 300 de milioane de lei.