News

PMB a lansat 4 aplicații utile în București: Info STB, Parking București, Trafic Alert și Social Alert

31.03.2019 | 15:42

Primăria Capitalei a lansat pentru testare patru aplicații pentru smartphone – infoSTB, Parking Bucureşti, Social alert Bucureşti şi Trafic Alert Bucureşti. Într-o postare pe Facebook, municipalitatea explică la ce folosesc acestea. „Bucureștiul devine smart: utilizăm noi tehnologii pentru a facilita accesul la o serie de servicii și informații publice”, este mesajul PMB.

PMB a lansat 4 aplicații utile în București. La ce folosesc

Una dintre cele mai importante aplicații este InfoSTB. „Aplicația folosește datele transmise de echipamentele GPS/GSM4G instalate pe 1.440 de mijloace de transport în comun utilizate de STB, precum și pe noile autobuze achiziționate și este disponibilă pentru telefoane mobile cu sistem de operare iOS sau Android”, se arată în mesajul Primăriei.

„Vorbim, practic, despre schimbarea radicală a modului de lucru utilizat la nivelul STB în ultimii 40 de ani – marcată prin trecerea la înregistrarea informatizată și adăugarea componentei de dispecerizare, pe baza echipamentelor de localizare instalate. Acest operațiuni au fost realizate înainte de dezvoltarea aplicației”, adaugă PMB.

PMB ia măsuri pentru decongestionarea traficului.
PMB ia măsuri pentru decongestionarea traficului.

Ajutor pentru parcare

Parking București este o aplicație oferă posibilitatea identificării parcărilor publice gestionate de Primăria Capitalei și de a plăti online, cu card bancar sau prin SMS, tarifele pentru utilizarea acestora. Pe viitor, aplicația va avea și o funcție pentru căutarea locurilor libere de parcare.

Importantă este și Trafic Alert București, prin care bucureștenii vor putea semnala direct primăriei neregulile întâlnite pe traseul utilizatorului. parcaje neregulamentare, drum în lucru nesemnalizat, semafor nefuncțional, groapă carosabil, groapă trotuar, indicator degradat, lucrări civile pe carosabil. În plus, Social Alert București este aplicația care va facilita asistarea persoanelor aflate în dificultate.

„Cele 4 aplicații mobile sunt deja disponibile publicului si se află în faza de testare, în următoarea perioadă urmând ca ele să fie îmbunătățite și optimizate în funcție de feed-back-ul primit de la utilizatori”, informează Primăria Municipiului București.