News

Podul Basarab, o capcană potențial letală. Riscul ca situația de la Luțca să se repete în mijlocul Bucureștilor

Podul Basarab din Capitală nu a mai fost reparat de 11 ani, deși construcția începe să aibă probleme. Motivul este că nici până acum nu s-a recepția podului.
12.06.2022 | 22:07
Podul Basarab o capcana potential letala Riscul ca situatia de la Lutca sa se repete in mijlocul Bucurestilor
Podul Basarab a fost deschis circulației în urmă cu 11 ani/ Foto: Inquam Photos - Octav Ganea
ADVERTISEMENT

Podul Basarab a fost inaugurat 2011 de către primarul Sorin Oprescu, însă de atunci nu s-au mai făcut reparații dintr-un motiv birocratic, anume nu s-a făcut recepția lucrărilor, transmite observatornews.ro.

Ca și în cazul podului de la Luțca, județul Neamț, sunt necesare reparații, însă acestea nu se pot face. Pe plăcuța montată pe unul din stâlpii podului scrie „Început de Băsescu şi inaugurat de Oprescu”, însă lipsește numele primarului care a făcut  recepția  lucrărilor.

ADVERTISEMENT

Podul a început deja să ruginească, de pe balustrade se rup bucăți de beton, iar rosturile de dilatație s-au degradat. Primarii Sorin Oprescu și Gabriela Firea au încercat să facă recepția lucrărilor în 2015 și 2018, însă de pe atunci erau necesare lucrări de reparații.

Constructorul a refuzat să facă aceste lucrări, motiv pentru care cei doi edili au refuzat să finalizeze recepția.

ADVERTISEMENT

Actualul primar al Bucureștilor, Nicușor Dan, spune că va încerca să face recepția, însă lucrările de reparații trebuie  făcute pe cheltuiala municipalității.

Pentru că a trecut atâta timp, lucrările de reparaţii trebuie să le facem noi, nu se mai pune problema să beneficiem de garanţie”, a declarat Nicuşor Dan.

ADVERTISEMENT

Podul Basarab este foarte circulat, traficul din timpul săptămânii de lucru putând atinge și 50.000 de mașini pe zi. Sunt destul de frecvente și ambuteiajele în care mașinile staționează mai multă vreme pe pod.

Astfel uzura la care este supus podul este foarte mare, iar reparațiile care devin necesare în timp nu ar trebui amânate.

ADVERTISEMENT

Construcția a avut un cost final de circa 200 milioane de euro, podul având o lungime de aproape doi kilometri.

ADVERTISEMENT