News

PPC, compania care a cumpărat Enel, anunț important pentru clienții români. Ce plan de viitor are

Public Power Corporation (PPC), compania care a cumpărat Enel, a făcut un anunț important pentru toți clienții români și a anunțat ce planuri de viitor are.
23.03.2023 | 22:22
PPC compania care a cumparat Enel anunt important pentru clientii romani Ce plan de viitor are
ADVERTISEMENT

Public Power Corporation (PPC), compania care a cumpărat Enel, a dat asigurări că tranzacția va fi ”ușoară” pentru clienții și angajații companiei. ”Nu vor exista schimbări pentru clienţii sau angajaţii Enel”, au dat asigurări reprezentanții PPC.

PPC, compania care a cumpărat Enel, anunț important

Acordul cu Enel ar trebui finalizat în al treilea trimestru din 2023, iar între timp clienții și angajații companiei trebuie să știe că nu vor fi afectați. După ce a preluat Enel, PPC va fi considerat cel mai mare ”jucător De pe piața de energie din Europa de Sud-Est.

ADVERTISEMENT

”Acordul de preluare a activelor Enel din România de către PPC a primit feedback pozitiv atât din partea Fitch, cât şi din partea S&P. Achiziţia Enel România se aliniază strategiei PPC privind tranziţia energetică, dar şi cu planul său de expansiune în Europa de Sud-Est, permiţând explorarea unor oportunităţi de creştere pe o piaţă mai puţin congestionată”, a transmis compania printr-un comunicat de presă.

Compania a precizat că activitățile Enel din România vor ”reprezenta alegerea ideală, atât din punct de vedere geografic, cât şi din punct de vedere al afacerilor, întărind astfel prezenţa PPC în regiune”. PPC consideră România drept o piață foarte importantă din punct de vedere strategic.

ADVERTISEMENT

”România este o piaţă importantă din punct de vedere strategic pentru PPC. Odată cu finalizarea achiziţiei, Grupul PPC îşi va consolida poziţia în regiune şi va deveni cel mai mare jucător de pe piaţa de energie din Europa de Sud-Est. Mai exact, va depăşi capacitatea instalată de 11 GW şi va deservi 8,9 milioane de clienţi, pe mai multe pieţe, cu aproximativ 41 TWh de energie electrică furnizată, 78 TWh distribuiţi şi peste 27 TWh generaţi, în timp ce baza reglementată a activelor (Regulated Asset Base) va ajunge la 4,15 miliarde de euro”, a mai punctat compania care a cumpărat Enel.

În urma acestei achiziții se estimează că EBITDA va crește cu 30% la 1.2 miliarde de euro, de la 0.9 miliarde de euro cât e în prezent. EBITDA este prescurtarea din engleză a sintagmei ”Earnings Before Interest, Taxes, Depreciation and Amortization”. EBITDA este, pe scurt, ”profitul înainte de a scădea amortizarea, dobânzile și cheltuielile cu impozitul pe profit”.

ADVERTISEMENT

”Contabilitatea românească este de inspirație franceză și nu cere calculul acestui profit, însă este foarte important pentru orice antreprenor să și-l determine, având un rol de indicator de management financiar. În raportările pe Standarde Internaționale (IFRS), EBITDA este obligatoriu de calculat”, a explicat Cristian Tudorescu, consultant financiar IMM-uri & startup-uri, conform start-up.ro.

”Momentan, ne concentrăm pe finalizarea acordului cu Enel, până în al treilea trimestru al anului, şi asigurarea unei tranziţii uşoare pentru toţi clienţii şi angajaţii români. Compania îşi va continua activitatea în condiţii normale, fără schimbări pentru clienţii sau angajaţii Enel. Clienţii vor fi deserviţi în continuare în condiţiile contractuale existente, conform legislaţiei în vigoare. Preluarea nu va afecta în niciun fel angajaţii Enel din România, care vor fi o parte importantă a planurilor de creştere viitoare”, a completat PPC.

ADVERTISEMENT

Imediat după încheierea tranzacţiei, planul de afaceri al PPC va fi actualizat şi prezentat pieţei prin intermediul Capital Markets Day. ”PPC şi-a luat angajamentul să investească în operaţiunile din România pentru a le dezvolta în continuare. PPC îşi propune să continue şi să dezvolte ceea ce Enel a construit în ultimii 18 ani în România în materie de energie verde, mobilitate electrică, portofoliu de clienţi şi servicii cu valoare adăugată. Vedem multe oportunităţi pe piaţa locală şi intenţionăm să investim în dezvoltarea operaţiunilor din România”, au mai transmis reprezentanții companiei.

Georgios Stassis, președinte și CEO PPC, a comentat tranzacția. ”Aceste rezultate reiterează rezilienţa profitabilităţii noastre operaţionale în ultimii 3 ani, EBITDA recurent fiind în zona de 0,9 miliarde euro, în ciuda condiţiilor extraordinare precum Covid-19 şi criza energetică.

Am făcut achiziţii selective în Grecia şi am semnat acordul privind achiziţionarea platformei integrate a Enel din România, pe care o considerăm o oportunitate unică şi alegerea ideală, atât din punct de vedere geografic, cât şi din punct de vedere al afacerilor, întărind prezenţa PPC în regiune. Ne axăm în continuare pe transformarea PPC şi pe implementarea Planului nostru de afaceri, onorându-ne angajamentul de a distribui dividende în 2024 pe baza profiturilor din 2023”, a declarat Georgios Stassis.

PPC e o companie aflată în cinci țări din sud-estul Europei, cotată la bursă cu peste 3 miliarde de euro. Grupul e prezent în Grecia (drept lider de piață), Bulgaria, Albania, Macedonia de Nord și România, după achiziția finalizată a companiei Enel. Fondată în 1950, compania elenă e listată la Bursa de Valori din Atena din 2001.

ADVERTISEMENT
Tags: