PPC România, fostul Enel, face un anunț important pentru toți cei peste 3 milioane de clienți din țară. Ce se va întâmpla cu prețul energiei de la 1 iulie 2025 și cu ce oferte vine furnizorul?
Premierul Marcel Ciolacu anunțase în luna februarie faptul că va fi prelungită schema plafonării, cu încă trei luni, adică pănă la sfârșitul lunii iunie. Astfel, românii încep să se întrebe cum vor arăta facturile lor începând cu acea dată.
PPC România, fostul Enel, a publicat noile oferte disponibile, valabile începând din luna iulie 2025. Compania vine și cu o ofertă cu abonament pe lângă cele standard.
Prețurile sunt aproape triplate în perioada de după plafonare. Oferta „PPC Relaxat”, destinat clienților casnici, precum persoane fizice sau juridice, care nu se încadrează la consumul pentru activități comerciale sau profesionale.
Momentan, PPC are un preț plafonat, de 0,68 lei/kWh, respectiv 0,80 și 1,3 lei/kWh, în funcție de consum. Totuși, de la 1 iulie 2025, PPC va aplica un tarif unic, indiferent de consumul lunar.
Prețul va fi de 0,879 lei/kWh, însă la el se adaugă tarifele reglementate pentru servicii, valoare impozite, comisioane, taxe și contribuții în vigoare, astfel că valoarea totală va ajunge până la 1,55lei/kWh, pentru clienții PPC. La acest preț se adaugă și un abonament, cu o valoare de 0,45 de lei pe zi, per loc de consum.
Astfel, spre exemplu, în cazul unei gospodării care consumă 100 kWh pe lună și plătește acum 80,9 lei, după data de 1 iulie 2025, cânt noile tarife intre în vigoare, clientul va achita 167,9 lei.
În acest context, ministrul energiei, Sebastian Burduja, îndeamnă consumatorii să aleagă cele mai convenabile companii pe portalul web al Autorităţii Naţionale de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE).
„Dacă intraţi pe ANRE, pe comparatorul de preţuri şi chiar îi rog pe toţi românii să o facă şi să-şi aleagă cea mai bună ofertă, sigur o să găsiţi o ofertă în jur de un leu. Ea e de la o companie din portofoliul nostru, nu vreau să-i fac acum reclamă, dar e o companie cu capital majoritar de stat, listată recent, un mare succes, şi care a ajutat şi să calmeze această piaţă a furnizării, că vine cu oferte foarte bune”, a declarat Burduja la Antena 3.