Tesla a raportat joi primul său declin al livrărilor anuale, ratând promisiunea directorului general Elon Musk privind o ușoară creștere în 2024, deoarece stimulentele nu au reușit să stopeze scăderea cererii pentru gama sa îmbătrânită de vehicule electrice.
Livrările de vehicule Tesla au scăzut (-1%) în 2024 comparativ cu anul precedent, potrivit cifrelor publicate joi de producător, o premieră în istoria companiei. Grupul texan și-a ratat astfel obiectivul, după ce prevăzuse în octombrie o „ușoară creștere” a livrărilor pentru întregul an.
Tesla a compensat parțial această scădere printr-o accelerare în trimestrul al patrulea, marcată de o creștere de 2,3% în ritm anual. Cu toate acestea, livrările pentru ultimele trei luni ale anului 2024 au fost sub așteptările analiștilor.
Constructorul auto a livrat 495.570 de vehicule în cele trei luni până la 31 decembrie, stabilind un nou record și ratând estimările de 503.269 de unități, potrivit a 15 analiști chestionați de LSEG.
Livrările pentru 2024 au totalizat 1,79 milioane, cu 1,1% mai puțin decât în urmă cu un an și sub estimările de 1,806 milioane de unități, potrivit a 19 analiști chestionați de LSEG. Încetinirea livrărilor, la 1,79 milioane de vehicule, s-a datorat în special unei scăderi de 3,9% a producției, care a fost afectată de închideri temporare de fabrici.
În Germania, uriașa fabrică a constructorului auto a fost lovită de un incendiu provocat, urmat de o grevă, în timp ce uzinele din Texas și China au fost închise temporar în vederea efectuării unor modernizări, scrie Le Figaro.
În SUA, analiștii spun că mare public preocupat de zero emisii deține deja vehicule electrice și că cumpărătorii obișnuiți sunt preocupați de autonomie, preț și capacitatea de a găsi puncte de încărcare pe parcursul călătoriilor lungi.
În ciuda acestei încetiniri, Tesla a reușit să își păstreze titlul de prim producător mondial de vehicule complet electrice, devansându-l pe rivalul chinez BYD, care a vândut anul trecut 1,76 milioane de mașini de acest tip. Compania chineză concurează cu Tesla pentru titlul de cel mai bine vândut producător de vehicule electrice din lume.
Analiștii de la Wedbush Securities sunt în continuare „foarte încrezători” în capacitatea Tesla de a-și reveni în 2025. Acest sentiment este împărtășit de investitori, consensul analiștilor, stabilit de FactSet, așteptându-se ca 2,07 milioane de vehicule să fie livrate în acest an, ceea ce ar reprezenta o creștere de aproape 17% față de un an. Cu toate acestea, prețul acțiunilor a reacționat negativ la publicarea de joi, scăzând cu 5,96% în jurul orei 15:30 GMT.
Scăderea vânzărilor reprezintă un test pentru investitorii care au împins acțiunile Tesla în sus de la alegerile prezidențiale din SUA, pariind că administrația președintelui ales Donald Trump va relaxa reglementările privind vehiculele electrice și va ajuta Tesla să treacă la fabricarea de vehicule complet autonome care utilizează inteligența artificială, notează și Radio Canada.
Aproape toate vânzările Tesla au provenit de la modelele 3 și Y, mai mici și mai ieftine, compania vânzând doar 23 640 de modele mai scumpe, inclusiv X și S, precum și noul Cybertruck.