News

Președintele Klaus Iohannis: „Peste 70% dintre elevi s-au întors în clase. Copiii au nevoie de școală în format fizic”

11.02.2021 | 17:15
Presedintele Klaus Iohannis Peste 70 dintre elevi sau intors in clase Copiii au nevoie de scoala in format fizic
ADVERTISEMENT

Președintele României, Klaus Iohannis, a susținut la Palatul Cotroceni, o declarație de presă, la finele căreia a spus că circa 2.000.000 de elevi s-au reîntors în sălile de clasă, adică 70% din numărul total.

Iohannis a prezentat aceste date la finele unei ședințe avute cu ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu. Întâlnirea dintre șeful statului și ministrul Educației a avut loc de la ora 14.00.

ADVERTISEMENT

Ședința de la Cotroceni a survenit în contextul în care majoritatea școlilor și-au reluat cursurile de luni cu elevii în sălile de clasă, acolo unde rata incidenței infectării cu coronavirus calculată la 14 zile este mai  mică de 1‰.

Principalele declarații ale președintelui Iohannis:

-„O discuție foarte importantă cu ministrul Cîmpeanu și cu echipa din Adminsitrația Prezidențială. Am făcut o analiză asupra școlii care a început de luni în format fizic.

ADVERTISEMENT

Sunt peste 10.000 de școli care funcționează fizic, peste 6.00 sunt în scenariul galben. Peste 2 milioane de elevi au reînceput fizic școala, peste 70% din total.

-Pandemia nu s-a terminat chiar dacă s-au adoptat măsuri restrictive care au redus numărul de bolnavi. În continuare este extrem de important să respectăm restricțiile impuse, să fim responsabilli și acum avem un motiv în plus. Sunt copii cărora trebuie să le oferim școală în format fizic.

ADVERTISEMENT

A doua temă a fost cum să finanțăm școala românească din Planul de Redresare și Reziliență, care cuprinde 30 de miliarde de euro bani europeni. Am căutat cele mai bune zone în care pot fi solicitați bani pentru a face școala românească mai bună. Noi vrem ca toți copiii să învețe o meserie, să se realizeze ca oameni. Pentru societatea românească ne dorim tineri bine pregătiți cu meserii bune, bănoase, într-o societate în care se câștigă bine și care își permite să plătească pensiile celor în vârstă.

Am reușit să critalizăm câteva domenii unde putem face diferența cu banii europeni. Primul este digitalizarea învîțământului, ceea ce înseamnă nu doar calculatoare,  ci și platforme digitale pentru învățământ online pentru că vom mai avea învățământ online. Va trebui să învățăm din lecțiile pandemiei. Este nevoie de pregătirea profesorilor și învățătorilor pentru învățământul online.

ADVERTISEMENT

-La capitolul dotare, nu s-au mai făcut dotări în  școli de foarte mulți ani. Este nevoie de mobilier, de dotarea laboratoarelor, a bibliotecilor.

-În fiecare toamnă aflăm statistici care ne nemulțumesc: școli neautorizate, fără dotări, care nu au ajuns în secolul XXI. Cu acești bani putem rezolva tgoate aceste probleme, putem dota școlile, putem rezolva problemele cu instalațiile sanitare.

-Putem avea școli verzi, unde școala este una verde, cu energii alternative, unde se respectă circuitele materialelor. Sunt doar câteva din zonele unde ne-am propus să utilizăm banii europeni.

-(despre situația epidemiologică și vaccinare) Suntem pe un platou, asta înseammnă că numărul de persoane nou îmbolnăvite este aproape egal cu cel al persoanelor care scapă de boală. La ATI numărul internaților este în ușoară scădere dar suntem departe de sfârșitul pandemiei. În consecință, respectați măsurile, purtați mască!

-Avem o campanie de vaccinare care merge din ce în ce mai departe, numărul de doze de vaccin crește de la o lună la alta. Avem o șansă să terminăm cu această pandemie dacă ne vaccinăm. Vă invit pe toți să mergeți să vă vaccinați atunci când vă vine rândul.”

ADVERTISEMENT