News

Prima capitală din UE fără mașini pe timp de noapte. Circulația va fi interzisă de la 1 iunie, pe anumite străzi

Petrecăreții nu vor putea să circule cu mașina în toiul nopții în centrul orașului Copenhaga. Poliția restricționează circulația autovehiculelor în cele mai populate zone.
16.05.2023 | 18:37
Prima capitala din UE fara masini pe timp de noapte Circulatia va fi interzisa de la 1 iunie pe anumite strazi
Copenhaga interzice circulația mașinilor pe timpul nopții. Foto: Captura YouTube.
ADVERTISEMENT

Începând cu data de 1 iunie, circulația va fi interzisă în timpul nopții pe anumite artere din centrul orașului Copenhaga pentru a menține ordinea în zonele destinate vieții de noapte. Aceste artere se află în “zonele de viață nocturnă“, care sunt foarte populare în capitala daneză și sunt supravegheate cu atenție de către poliție.

Fără mașini în centrul orașului Copenhaga

Potrivit autorităților, șoferii care vor încalcă regula și se vor deplasa cu autovehiculele în timpul nopții vor fi amendați cu 3.000 de coroane daneze (circa 400 de euro). Interdicția de circulație se va aplica în fiecare zi, începând cu miezul nopții și până la ora cinci dimineața, în conformitate cu legislația daneză. Cu toate acestea, riveranii, taxiurile și transporturile esențiale nu vor fi afectate de această interdicție.

ADVERTISEMENT

‘Sunt şoferi care defilează în maşinile lor prin zonele destinate vieţii de noapte, folosesc zgomotos acceleraţia, ascultă muzică la volum maxim, strigă către trecători şi creează în general nesiguranţă şi situaţii de circulaţie periculoase. Interzicând circulaţia, obiectivul nostru este de a preveni astfel de situaţii ”, au explicat reprezentanții poliției daneze.

În ultimele decenii, tot mai multe orașe din întreaga lume au adoptat politici de restricționare a circulației cu mașina în centrul urban. Această abordare are ca scop principal crearea unor medii urbane mai prietenoase, mai sustenabile și mai sigure pentru locuitori și vizitatori. Orașele care interzic sau restricționează circulația cu mașina încurajează utilizarea transportului public, a bicicletelor și a deplasărilor pe jos. Aceste măsuri promovează reducerea poluării, diminuarea congestionării traficului și îmbunătățirea calității aerului.

ADVERTISEMENT

În plus, prin încurajarea interacțiunii sociale și a activităților în aer liber, orașele devin mai plăcute și mai atrăgătoare pentru rezidenți și turiști. Astfel, interzicerea circulației cu mașina reprezintă o strategie eficientă în direcția unor orașe mai verzi, mai sănătoase și mai prietenoase cu mediul.

Mai puține mașini, mai multe biciclete în orașele europene

Iată și câteva orașe care reduc circulația rutieră: Amsterdamul (Olanda) este faimos pentru abordarea sa prietenoasă cu bicicliștii și pentru faptul că promovează transportul public și deplasările cu bicicleta. Orașul are o rețea extinsă de piste de biciclete, iar mașinile sunt restricționate în multe zone din centrul orașului. Există, de asemenea, taxe ridicate pentru parcarea autovehiculelor în centrul orașului, ceea ce încurajează utilizarea transportului public;

ADVERTISEMENT

Veneția (Italia) este un oraș unic în lume, construit pe insule interconectate prin canale. Aici, mașinile sunt complet interzise, iar principala modalitate de transport este reprezentată de gondolele și vaporetto-urile. Locuitorii și vizitatorii se deplasează pe jos sau cu bicicletele;

Freiburg (Germania) este cunoscut pentru angajamentul său puternic față de durabilitate și mediu. Orașul a luat măsuri importante pentru a reduce traficul de mașini în centrul său. Există zone pietonale extinse, iar bicicletele și transportul public sunt preferatele rezidenților. S-au implementat și restricții de parcare și taxe ridicate pentru mașini;

ADVERTISEMENT

Bergen (Norvegia) este un oraș pitoresc înconjurat de munți și fiorduri, iar centrul său vechi este un sit protejat UNESCO. Mașinile sunt interzise în mare parte din centrul istoric, iar transportul public și bicicletele sunt mijloacele preferate de deplasare. Există, de asemenea, o rețea extinsă de funiculare și ascensoare pentru a ajuta la mobilitate în zonele mai înalte ale orașului;

Barcelona (Spania) promovează utilizarea transportului public și a bicicletelor în centrul orașului. Zonele pietonale sunt extinse, iar mașinile sunt restricționate în multe dintre acestea. Orașul dispune de o rețea bine dezvoltată de biciclete închiriate și transport public eficient, inclusiv metrou și autobuze. Există, de asemenea, planuri pentru a reduce traficul de mașini în centrul orașului și pentru a crea mai multe spații verzi și zone pietonale.

ADVERTISEMENT