Prima poză oficială cu o Gaură Neagră a fost dezvăluită

în Hot News
10/04/2019, 17:21
Prima poză oficială cu o Gaură Neagră a fost dezvăluită GALERIE FOTO
A fost realizată prima fotografie a unei Găuri Negre

Suntem martorii uneia dintre cele mai importante descoperiri din istoria umanității. Oamenii de știință au reușit să imortalizeze o Gaură Neagră. Vorbim despre prima fotografie care surprinde un astfel de fenomen, iar specialiștii s-au hotărât să o facă publică.

A fost dată publicității prima poză cu o Gaură Neagră

Spectaculoasa imagine a fost realizată de oamenii de știință de la Event Horizon Telescope Collaboration și face parte dintr-un amplu proiect. Specialiștii anunță publicarea unui „rezultat revoluționar” , în cadrul unei conferințe de presă transmise simultan în mai multe orașe din lume.

EHT este o rețea globală de telescoape, cu ajutorul cărora s-a reușit fotografierea unei Găuri Negre, pentru prima dată în istorie. Găurile negre sunt alcătuite din cantităţi uriaşe de materie strânsă într-o zonă mică, potrivit specialiștilor NASA, creând în acest fel un câmp puternic gravitaţional care are puterea de a  atrage totul din jur, inclusiv lumina.

Gaura Neagră

Ce spun specialiștii despre acest proiect spectaculos

Pentru a reuși să  surprindă  imaginea unei Găuri Negre, cercetătorii au combinat puterea a opt radiotelescoape din jurul lumii folosind o tehnologie numită Very-Long-Baseline-Interferometry (VLBI), potrivit European Southern Observatory, care face parte din EHT. Aceasta creează un telescop virtual aproape de aceeaşi mărime cu cea a Pământului.

Cred că EHT va realiza o imagine a unei găuri negre supermasive din centrul Căii Lactee şi, de asemenea, cu o alta în mijlocul galaxiei vecine M87” , a declarat Dong Lai, profesor de astronomie și expert în Găuri Negre la Universitatea din Cornell.

Mai precis, acestea sunt imagini ale radiaţiilor de gaz care orbitează foarte aproape de gaura neagră. Gravitatea puternică a găurii negre creează o umbră neagră cu formă distinctă în care nu poate fi văzută niciun fel de lumină” , a mai spus Dong Lai.

Existenţa Găurilor Negre este unanim acceptată de astronomi, dar încă există multe lucruri necunoscute în privința lor. În iunie 2018, cercetătorii de la Universitatea Naţională Australiană au reușit să descopere Gaura Neagră cu cea mai rapidă creştere din univers.

Închide ×