Cele mai citite

Paşii pentru a deveni pilot de drift în România. Cât costă cursurile academiei

De câte ori nu v-aţi dorit să viraţi prin derapajul controlat al maşinii? FANATIK vă prezintă prima şcoală de specialitate acreditată de FRAS, cu mari campioni în postură de profesori.
Autor: Gabriel Esanu | 21.02.2018 | 10:56
Paşii pentru a deveni pilot de drift în România. Cât costă cursurile academiei

Driftul este, în primul rând şi foarte important, o tehnică de conducere a automobilului şi apoi, pe de altă parte, este un sport. Derapajul controlat, căci despre aceasta este vorba până la urmă, este elementul care poate face diferenţa între zâmbet şi spital, dacă nu mai rău, Doamne fereşte!, într-o situaţie limită. Driftul este considerat drept cea mai spectaculoasă aripă a motorsportului, iar în ultimii ani a devenit un adevărat fenomen în România, odată cu trecerea la profesionism în 2015. 

Numai anul trecut, peste 100.000 de spectatori au asistat la evenimentele oficiale, iar anul acesta, federaţia de automobilism a acreditat prima şcoală de drift, care le permite pasionaţilor să facă o carieră în această disciplină. Şi performanţă, dar şi relaxare Cei care vor să se iniţieze în tainele driftului nu trebuie să îşi mai rişte siguranţa, a lor şi a celor din jur.

În total, şase dintre cei mai bine cotaţi piloţi din România, toţi cu titluri de campioni europeni şi naţionali în portofoliu, le vor preda cursuri de drift celor care aspiră să obţină cele mai spectaculoase derapaje controlate la viteze ameţitoare.  „Este un proiect pe care ne-am dorit să îl implementăm de mai multă vreme, cu siguranţă va deveni o pepinieră pentru Campionatul Naţional de Drift”, a explicat în exclusivitate pentru FANATIK Andrei Balica, preşedintele Romanian Drift Community (fondată la finele lui 2013) şi iniţiatorul proiectului care tocmai a primit aviz favorabil din partea Federaţiei Române de Automobilism Sportiv (FRAS), fiind astfel prima şcoală de acest fel acreditată din ţară.

Mai mult, oficialul afirmă faptul că RoDrift Academy nu se va adresa doar celor care vor să facă performanţă în acest sport, ci şi companiilor care vor să le facă o surpriză angajaţilor. „Poate fi şi un mod perfect de relaxare la final de săptămână, în special în zona de corporate. Avem deja primele discuţii cu mari companii pentru a stabili perioadele, în special pe timp de vară, pentru team building-uri. Interesul este chiar mai mare decât m-am aşteptat”, a mai spus Andrei Balica.

Primul pas… un curs complet sub îndrumarea unui trainer specializat costă la RoDrift Academy 1.200 de euro şi se desfăşoară efectiv pe durata a două zile. În aceşti bani intră maşina de curse conform reglementărilor FIA (Federaţia Internaţională de Automobilism), închirierea circuitului, anvelopele, echipamentul de protecţie şi benzina. Asta în cazul celor care doresc să înveţe doar pentru ei să stăpânească maşina în derapaj controlat.

Cei care optează să facă şi pasul spre o carieră de pilot de drifturi nu îşi vor încheia aici cursul. Aceştia vor beneficia gratuit de asistenţă din partea antrenorului pe tot parcursul primului campionat şi chiar vor putea închiria, pentru competiţie, una dintre maşinile pe care au învăţat să facă drifturi. …şi ce înseamnă un curs complet Se începe cu o parte teoretică, unde cursantului i se explică regulamentul complet din drift şi cum se punctează în această disciplină.

Primele „trick-uri” pe care le va învăţa vor fi învârtitul în jurul unui punct fix, un „opt” complet, dar şi parcarea laterală cu frâna de mână (vă amintiţi cunoscuta reclamă pentru o marcă de cafea cu cele 3 fete care „pun” mână de la mână şi îşi „aşează” maşinuţa între două surate mai mari prin derapaj controlat lateral? Aşa veţi putea proceda şi dumneavoastră!). Până a doua zi, învăţăcelul, bineînţeles dacă va avea şi calităţile necesare, va face deja primele derapaje controlate pe un traseu omologat pentru Campionatul Naţional de Drift.

„Totul se face într-un cadru organizat, sub supravegherea strictă a instructorului”, a mai explicat pentru FANATIK reprezentantul Romanian Drift Community. Totodată, la final, cursantul va primi o notă şi o recomandare, dacă se impune, ca să se poată înscrie la licenţele necesare pentru a deveni pilot în Campionatul Naţional de Drift. Un puşti vrea să fie primul absolvent Conform proverbului „Aşchia nu sare departe de trunchi”, primul înscris la cursuri este Gabi Imre jr, nimeni altul decât fiul unuia dintre instructorii academiei, Gabi Imre.

Dublu campion naţional la karting, juniorul Imre vrea să calce pe urmele seniorului Imre, pilot cu ştate vechi în drift, şi să devină, la doar 12 ani, cel mai tânăr participant într-o etapă de campionat naţional. Recordul îi aparţine acum lui Alin Grădinaru, care a luat startul pe când avea 14 ani, iar anul trecut a devenit vicecampion naţional la clasa Semi-pro. „Este un talent înnăscut, am mare încredere că va face carieră în acest sport”, şi-a lăudat fiul Gabi Imre tatăl.

Printre cei care s-au înscris deja la cursuri se mai numără două tinere, una de 19 ani şi a doua, Raluca (27 de ani), absolventă de arhitectură, nimeni alta decât iubita unuia dintre cei mai apreciaţi piloţi din campionat, Vlad Stănescu. Ambele curajoase sunt sub îndrumarea lui Marius Mitrache. „Am fost alături de Vlad la toate etapele din ultimii doi ani, am învăţat deja fiecare mişcare, abia aştept prima cursă”, e încrezătoare Raluca.

România, pol important pe harta Europei Driftul din România a început să ia amploare în ultimii trei ani, odată ce a fost reglementat şi a intrat sub egida Federaţiei Române de Automobilism Sportiv. Începând de anul trecut, a fost semnat un acord de parteneriat cu omologii din Ungaria, astfel că două etape au fost organizate în comun, sporind valoarea competiţiei, iar Campionatul Naţional de Drift a parafat totodată, datorită numărului mare de spectatori, dar şi a expunerii media, un acord cu Asociaţia Litoral Delta Dunării pentru a promova staţiunea Mamaia la fiecare etapă.

A luat naştere, de asemenea, şi proiectul Drift Games, care a strâns zeci de mii de spectatori la evenimentele din Bucureşti şi Constanţa.

Traineri: Muntenia Călin Ciortan (triplu campion naţional) Marius Mitrache (cel mai vechi pilot din România) Traian Buşe (primul campion din istoria României)

Moldova Cătălin Trifan Răzvan Frăţianu (campion naţional)

Ardeal Gabi Imre

CITEȘTE mai multe articole interesante din categoriile NEWS, SPORT sau LIFE
A apărut noua revistă Taifasuri
  • Câștigă ACUM o Dacia Logan, 2.000 de euro și multe alte premii!
  • Nr. 841. 32 pagini + CD. Doar 10lei!