FANATIK a obținut în exclusivitate primele imagini cu spitalul anti COVID-19 pe care îl construiesc Auchan și Leroy Merlin! Cele două companii au pus la dispoziție o hală pentru a fi transformată în centru de spitalizare. Unitatea medicală este construită pentru persoanele noncritice afectate de coronavirus.
Clădire aparținând Leroy Merlin, situată pe centura Capitalei – zona Mogoșoaia, va funcționa ca centru de primire, triere, cazare și tratare preliminară a bolnavilor infectați cu COVID-19.
Reprezentanții celor două companii au anunțat încă de la începutul proiectului că, în situația în care pacienți internați aici devin cazuri mai grave, atunci aceștia vor fi transferați către alte unități spitalicești.
Între timp, mai mulți voluntari lucrează de zor la amenajarea spațiului. Hala a fost transformată, împărțită deja pe sectoare și începe să prindă contur.
Spitalul arată ca unul de campanie și în curând se vor monta și paturile. Atmosfera de lucru este una plăcută, mai mulți voluntari scriind chiar pe pereții despărțitori diferite mesaje motivaționale.
”Fii optimist, totul va fi bine” sau „Nu uita să zâmbești” sunt doar câteva dintre cuvintele care se pot observa pe pereții de carton.
Vă reamintim că suprafața alocată, de 7.500 m2, este echipată cu toate utilitățile de bază (apă, energie, canalizare, etc.) și după finalizarea echipării, clădirea va fi predată autorităților medicale decise de Guvernul României, pentru a fi operată de către cadre medicale profesioniste.
„Așa am considerat noi că trebuie să ne implicăm, asta ni s-a părut cel mai potrivit să facem: un spital de campanie, chiar dacă e mult spus. Aici vrem să primim persoane infectate cu coronavirus, ceea ce ar mai diminua, pe cât posibil, presiunea la care pot fi supuse spitalele.
Această inițiativă se desfășoară cu sprijinul și colaborarea Ministerului Sănătății și al Departamentului pentru Situații de Urgență (DSU), și dorim, în măsura în care va fi nevoie și vom avea succes cu prima unitate, să o extindem și în alte orașe”, a declarat Ionuț Ardeleanu, director general Auchan Retail România, inițiator al proiectului.