În debutul acestei săptămâni, Poșta Română a deschis, în Capitală, primul ghişeu poştal digital.
Conform instituției, e vorba de o soluție de procesare în regim self-service. Aceasta este destinată operațiunilor complete de prezentare şi distribuire de colete şi corespondenţă poştală, precum şi plăţi de taxe, facturi de utilități, rate bancare.
Un prim astfel de ghișeu este deja instalat în cadrul subunității situate în București, pe Calea Dorobanților, nr. 152, sector 1. Aici funcționează Ghișeul Exterior Urban nr. 2 – OP 63 București.
Procedura de inaugurare nu a fost una lipsită de emoții. În timpul demonstrației privind utilizarea sa, ghișeul s-a blocat, anunță Digi24. Din fericire, situația problematică nu a durat mult.
Toată întâmplarea a avut loc sub privirile ministrului cercetării, inovării și digitalizării, Sebastian Burduja, și a Directorului General al Poștei Române, Valentin Ștefan. De altfel, cei doi oficiali au efectuat primele operațiuni la ghișeu.
”Este un semnal că Poșta Română accelerează procesul digitalizării, iar compania are toată susținerea mea în acest demers. Mă bucur că Poșta Română, prin viziunea și perseverența echipei de conducere actuale, realizează investiții în modernizare și, foarte important, cu tehnologie fabricată în România.
Cetățenii au nevoie de serviciile Poștei Române și este important ca acestea să fie rapide și moderne”, a declarat Sebastian Burduja.
În viitor, 80 de astfel de ghișee digitale vor apărea în oficiile poștale obișnuite. În regim self-service, vom putea prelua și preda corespondența, chiar și colete, 24 de ore din 7 zile, dar putem plăti și facturi sau rate.
Directorul instituției, Valentin Ștefan, spune că acest ghișeu digital este dovada transformării Poștei Române.
”Noul nostru Ghișeu Poștal Digital reprezintă, în acest moment, o soluție unică pe piața serviciilor poștale din țara noastră, prin prestații 100% automatizate. Mă bucură faptul că acest terminal este fabricat în România.
Astăzi vedem rezultatele transformării din Poșta Română. Clienții noștri au nevoie de flexibilitate și proximitate, iar acesta este un prim pas pentru a ne apropia de ei. Credem cu tărie că prezența acestei opțiuni în oficiile noastre poștale va fi o pilon important în procesul de digitalizare a unei palete de servicii poștale care să răspundă cerințelor pieței.
Sunt încrezător că toți clienții Poștei Române vor aprecia faptul că pot accesa prin intermediul Ghișeului Poștal Digital o gamă cât mai diversă, atât din sfera serviciilor poștale, cât și din sfera serviciilor financiare”, a declarat Ștefan.