Vivre Deco, compania ce a fost condusă de Monica Cadogan, primul investitor de la Imperiul Leilor, are probleme financiare. Cunoscut ca unul dintre cei mai mari retaileri online de home&deco din Europa Centrală și de Est (ECE), Vivre Deco a înregistrat o pierdere de 84,7 milioane lei pentru exercitiul financiar încheiat la 31 decembrie 2021, conform profit.ro. Pierderea uriașă este un efect al creșterii competitiei pe piața online, dar nu numai. Este și un efect al contracției pieței de e-commerce odată cu relaxarea interdicțiilor din pandemie și creșterea de costuri operaționale (materii prime, salarii, combustibil) generate de criza transportului din China și a inflației.
Conform informațiilor oferite de sursa menționată, în urmă cu doi ani, compania condusă de Monica Cadogan, a avut un profit în valoare de 7,4 milioane lei. În 2021, ca urmare a pierderii înregistrate, societatea primului investitor de la Imperiul Leilor are capitaluri proprii negative în valoare de 65 milioane de lei.
Dintre cele 9 țări în care este prezentă, România este cea mai importantă piață din punct de vedere al vânzărilor. Ea reprezintă 44% din cifra de afaceri din 2021. Ponderi semnificative au fost înregistrate și în Bulgaria –14.5%, Croația – 12.2% și Ungaria – 9.5%
Deprecierea acțiunilor la companiile din zona tehnologică poate reprezenta o oportunitate pentru investitori. “Succesul nostru depinde de capacitatea acesteia de a achiziționa și de a reține clienții într-un mod rentabil. Am făcut investiții semnificative în atragerea de noi clienți și ne așteptăm în continuare la investiții semnificative pentru a achiziționa clienți suplimentari.
Eforturile noastre de publicitate plătită sunt direcționate în principal în canale online, incluzând motoare de căutare, afișarea de reclame pe rețelele de socializare dar și pe TV/radio.
Aceste eforturi sunt costisitoare și pot să nu conducă la o achiziție rentabilă de clienți noi. Nu putem garanta că profitul net obținut de la clienții noi pe care ii achiziționăm va depăși în cele din urmă costul de achiziție al acestora.
Dacă nu reușim să oferim o experiență de cumpărături de calitate, iar consumatorii nu percep că produsele oferite sunt de înalta valoare și calitate, este posibil să nu 19 putem atrage clienți noi conform planificărilor.
Dacă nu reușim să atragem clienți noi care plasează un număr suficient de comenzi pentru a ne dezvolta afacerea, s-ar putea să nu putem genera volumele necesare pentru a produce optimizari de volum, veniturile noastre nete pot scădea, iar activitatea noastră, situația financiară și rezultatele operaționale pot fi afectate semnificativ într-un mod negativ”, se arată în raportul companiei.
Conducerea are în vedere ca activitatea să devină profitabilă pe termen mediu. Conducerea consideră că grupul își va continua în mod normal funcționarea, fără a intra în stare de insolvență sau reducere semnificativă a activității.
De remarcat că în toamna trecută, conducerea Vivre Deco a fost preluată de Călin Fusu. Acesta a înlocuit-o pe Monica Cadogan, primul investitor de la Imperiul Leilor, care a demisionat din funcție. Cu o participație de 67%, Fusu este acționarul majoritar al Neogen, companie care deține 50% din capitalul social al Vivre Deco.
Mamă a patru copii, Monica reprezintă antreprenorul model care combină cu naturalețe rolul de părinte și cel de lider în afaceri.
În debutul showului, aceasta se caracteriza drept un maratonist și spunea despre ea că are talentul de a demonstra că nimic nu e imposibil atunci când ai un plan și îți dorești cu adevărat să îl duci la capăt.