News

Probleme mari la Metrorex: datorii de peste 170 de milioane de lei. Numărul trenurilor se înjumătăţeşte

Metrorex nu își mai permite mentenanța trenurilor, din cauza datoriilor imense, astfel că numărul acestora se va înjumătăți în viitorul apropiat. Bucureștenii sunt cei care au de suferit.
08.07.2022 | 18:53
Probleme mari la Metrorex datorii de peste 170 de milioane de lei Numarul trenurilor se injumatateste
Metrorex are datorii de peste 170 de milioane de lei. Foto: Hepta
ADVERTISEMENT

Potrivit Digi 24, bucureștenii vor sta mai mult în stațiile de metrou, în condițiile în care Metrorex a acumulat datorii de peste 170 de milioane lei față de compania care face mentenanța trenurilor. În consecință, compania respectivă a decis suspendarea unor servicii.

Metrorex nu își mai permite să facă mentenanța

Concret, din 11 iulie nu se va mai interveni preventiv la jumătate din trenuri și nu vor mai fi reparate problemele apărute la acestea. Conform sursei citate, mentenanța se va face doar pentru 39 de trenuri din flota de 82 deținută de Metrorex.

ADVERTISEMENT

Efectele vor fi imediate pentru bucureșteni. Asta, pentru că garniturile fără mentenanță nu pot fi puse în circulație, astfel că intervalul de așteptare în stație se va mări, iar aglomerația va fi mult mai mare.

De asemenea, compania Alstom a anunțat că nu va mai curăța trenurile, pentru că activitatea de salubrizare a fost preluată de către angajații regiei de stat.

ADVERTISEMENT

Chiar dacă situația e gravă, Metrorex a anunțat că își va plăti datoriile către Alstom la următoarea rectificare bugetară. Chiar dacă nu sunt bani, șefii Metrorex au decis majorarea salariilor angajaților cu 7.5%, începând din august.

Compania Alstom anunțase că datoriile Metrorex sunt echivalente cu plata restantă pentru un an de servicii prestate. Compania a anunțat că există două acțiuni deschise la Tribunalul București, în speranța că această datorie va fi recuperată.

ADVERTISEMENT

În 2021, momentul în care se vorbea tot mai mult despre insolvența iminentă a Metrorex, Ministerul Transporturilor venise cu următoarele soluții pentru a redresa corabia. Peste un an, situația nu pare îmbunătățită:

  • ”ajustarea tarifară începând cu luna iunie 2021, care ar conduce la creşterea veniturilor (n.r. ultima majorare a preţului la cartele şi abonamente a fost în martie 2015);
  • neacoperirea prin angajare a posturilor rămase vacante ca urmare a pensionărilor preconizate în decursul anului 2021 (excepţie făcând mecanicii, împiegaţi de mişcare, dispeceri);
  • diminuarea cheltuielilor cu „festivele” prin reducerea la minim a numărului de personal care asigură activitatea de transport în condiţii de siguranţă în zilele festive
  • suspendarea aplicării majorării salariale de 18% pe o perioadă de 4 luni începând din luna mai”, erau soluțiile transmite de Minister.
ADVERTISEMENT