Concret, persoanele naive sunt convinse de acești infractori să își instaleze pe telefon o aplicație de control de la distanță cum ar fi AnyDesk. Totul, sub promisiunea că vor urma niște câștiguri mari pentru ”client”. Au existat deja oameni care au pierdut zeci de mii de lei prin această metodă.
”Una dintre metodele de fraudă bancară este instalarea unor programe de control de la distanță, de exemplu AnyDesk, pe dispozitivele victimelor. Infractorii online reușesc să convingă victimele să își instaleze aceste aplicații de bunăvoie, de multe ori sub promisiunea unor câștiguri rapide.
Odată instalate aceste aplicații, răufăcatorii au inclusiv posibilitatea de a vedea operațiunile pe care le fac victimele pe telefon sau alte dispozitive și chiar de a le controla, cu scopul de a ajunge la conturile sau datele bancare ale clienților”, se arată pe pagina de FB a Băncii Transilvania.
În luna octombrie, trei bărbați au făcut greva foamei în fața unui sediu BT din Cluj-Napoca, după ce au fost păgubiți cu peste 72.000 de lei prin această metodă. Oamenii cereau băncii să le dea banii înapoi, deși e evident că banca nu are nicio legătură cu frauda și nicio obligație.
”Aveam de recuperat 72.000 de lei. I-am propus domnului să-i bage înapoi în dividende, dânsul a zis că nu are cum să facă asta. Vă pot ajuta să vă descărcați o aplicație prin care dumneavoastră vă gestionați contul și absolut toate operațiunile care se fac la bursă în momentul respectiv”, povestește un bărbat cum și-a pierdut banii.
Mai mult, angajații băncii i-au avertizat pe clienți că urmează să aibă loc o fraudă majoră atunci când aceștia s-au prezentat voioși la ghișeu și le-au cerut să le instaleze AnyDesk pe telefon. Pentru că angajații băncii au refuzat să facă acest lucru, victimele au dat dovadă că pot să fie descurcărețe și și-au instalat singure aplicația, în speranța că vor da lovitura. Nu a fost cazul, pentru că au rămas fără 72.000 de lei.
Banca Transilvania dă asigurări că face tot ce poate conform legii pentru a-și proteja clienții de toate aceste neplăceri. ”Protejarea banilor clienților și confidențialitatea datelor sunt baza fiecărui produs sau serviciu al băncii noastre. Practic, îl gândim pe fiecare în parte cu atenție la detalii și cu empatie. Știm că banking-ul online înseamnă multe oportunități, dar și riscuri sau chiar pierderi pentru cine nu este cu ochii în patru.
Știm că nu sunt prea plăcute codurile unice de logare, limitarea numărului de încercări eșuate de autentificare, deconectarea automată după un timp de inactivitate într-o aplicație sau autentificarea multiplă atunci când e vorba de #bankingladistanță. Însă o facem pentru siguranța informațiilor tale și a banilor tăi prin investiții, know-how, monitorizare și managementul riscurilor”, transmit reprezentanții băncii.
Așadar, BT adoptă și implementează tehnologii moderne de protecție a aplicațiilor, precum și de verificare a tranzacțiilor online și cu carduri. BT anunță că deține echipe dedicate de securitate IT, data protection, antifraudă sau audit. Mai mult, BT lansează constant soluții care asigură verificarea tranzacțiilor în siguranță, cum ar fi SMS Alert, blocare/deblocare card prin BT Pay sau autentificare prin biometrie.