Produsul cumpărat de milioane de români care și-a dublat prețul în ultimii trei ani, deși este foarte important în viața de zi cu zi. Multe persoane nu și-l mai permit. Unii au început să apeleze la variante mai ieftine.
Este vorba despre detergentul pentru rufe, care costa de două ori mai puțin în anul 2021. Din cauza prețului crescut, pachetele cu detergenți au fost securizate în cutii antifurt în anumite hipermarketuri.
În 2021, o pungă de detergent cu capsule pentru 80 de spălări costa 80 de lei. De asemenea, în vara anului 2023, punga costa 110 lei, iar acum poate fi cumpărată cu 130 de lei.
Potrivit datelor statistice, detergenții se află în topul scumpirilor. Este un produs de bază folosit de români în viața de zi cu zi, însă prețul lui este foarte mare pentru mulți.
“La ora actuală, procesăm datele primite de la comercianți pentru a verifica dacă aceste creșteri de prețuri sunt justificate.
Verificăm dacă unii comercianți nu cumva au profitat de această conjunctură și au crescut prețurile nelegitim”, a transmis Bogdan Chiriţoiu, șef al Consiliului Concurenţei, potrivit Observator News.
Analiștii sunt de părere că retailerii au mărit prețurilor anumitor produse pentru a compensa limitarea adaosului comercial la alimentele de bază.
“Economia este un organism viu, care se adaptează contextului. Atunci când Guvernul stabileşte plafoane de preţ la anumite produse, ori acel produs nu se va mai găsi sau transferă costul respectiv, îl mută pe alte produse, pe alte servicii”, a explicat Adrian Asoltanie, consultant financiar.
Potrivit datelor, piața detergenților s-a apropiat de 2 miliarde de lei la noi în țară, mai mult cu 33% decât în ultimii trei ani, mai arată sursa citată.
Multe persoane nu-și mai permit să cumpere detergenții din supermarketuri, motiv pentru care au găsit variante pentru a putea achiziționa acest produs atât de important.
Mai exact, un detergent românesc costă între 18 și 25 de lei. Prețul este cu aproximativ 20 de lei mai mic decât pentru un litru de detergent de la un brand de renume. Cererile au crescut în ultima perioadă.
“Am dublat vânzările pe categoria de detergenţi. Clienţii noştri ne-au semnalat că deşi sunt anumite branduri pentru care sunt fideli şi nu intenţionau să schimbe detergentul uzual au fost obligaţi”, a spus un producător de detergent.
Un alt producător a spus că prețul a fost controlat mai bine, pentru a nu-i afecta prea mult pe clienți. “Spre exemplu, în ultimul an şi jumătate am avut o singură creştere de preţ, de 6%”, a spus acesta.
Alte persoane cumpără produse din depozite angro sau din piețe. Pe rafturi sunt multe produse fabricate în Turcia și Ucraina. Acestea sunt mai ieftine cu aproape 10% față de cele din hypermarket. Cu toate acestea, calitatea lor nu e garantată.