Faptul că la Kaufland a fost pus la vânzare un produs românesc cu numai 0,22 de lei a atras atenția Asociației pentru Protecția Consumatorilor din România. Despre ce este vorba.
Românii au fost atrași ca un magnet la Kaufland, după ce au aflat că un pliculeț de maioneză Olympia de 50 de grame se vinde doar cu 0,22 de lei, cu o reducere uriașă, de 89%, față de prețul inițial.
Chiar dacă reducerea drastică i-a făcut pe români să se grăbească și să-și facă stocul, experții avertizează. Asociația pentru Protecția Consumatorilor din România stârnește suspiciuni legate de strategiile comerciale ale marilor retaileri, mai ales când vine vorba de promovarea produselor românești.
Organizația subliniază că astfel de situații indică un dezechilibru semnificativ între prețul de achiziție și cel de vânzare, sugerând că marjele de profit pot fi mult prea mari.
Chiar dacă oferta pare avantajoasă pentru clienții marii lanțurilor de magazine, în realitate, aceasta poate pune o presiune economică considerabilă asupra producătorilor locali.
APC atrage atenția că micii producători sunt adesea nevoiți să accepte condiții comerciale nefavorabile pentru a-și păstra produsele pe rafturile marilor retaileri, ceea ce le reduce capacitatea de negociere și, uneori, le restrânge accesul la piață.
Aceste practici pot conduce, pe termen lung, la o diminuare a diversității produselor românești disponibile pentru consumatori. Totuși, Kaufland se apără și spune că prețul extrem de redus face parte dintr-o strategie de combatare a risipei alimentare, în special în cazul acelor produselor care urmează să expire.
Retailerul a declarat că aceste reduceri, care pot ajunge până la 0,01 lei, fac parte dintr-o strategie largă destinată să reducă risipa alimentară cu 50% până în 2030. Chiar și așa, APC este de părere că astfel de campanii trebuie să fie susținute de o transparență deplină față de consumatori.