Life

Produsul de 20 de bani de la Kaufland care i-a înnebunit pe cumpărători. Experții avertizează în privința lui

Kaufland a pus la vânzare un produs cu numai 0,22 de lei, iar clienții s-au grăbit să-l cumpere. Dar ce au spus experții despre el?
14.04.2025 | 18:51
Produsul de 20 de bani de la Kaufland care ia innebunit pe cumparatori Expertii avertizeaza in privinta lui
Produsul de la Kaufland care a costat mai puțin de 50 de bani. Sursa foto: colaj Fanatik
ADVERTISEMENT

Faptul că la Kaufland a fost pus la vânzare un produs românesc cu numai 0,22 de lei a atras atenția Asociației pentru Protecția Consumatorilor din România. Despre ce este vorba.

Produsul de la Kaufland vândut cu 22 de lei

Românii au fost atrași ca un magnet la Kaufland, după ce au aflat că un pliculeț de maioneză Olympia de 50 de grame se vinde doar cu 0,22 de lei, cu o reducere uriașă, de 89%, față de prețul inițial.

ADVERTISEMENT

Chiar dacă reducerea drastică i-a făcut pe români să se grăbească și să-și facă stocul, experții avertizează. Asociația pentru Protecția Consumatorilor din România stârnește suspiciuni legate de strategiile comerciale ale marilor retaileri, mai ales când vine vorba de promovarea produselor românești.

Organizația subliniază că astfel de situații indică un dezechilibru semnificativ între prețul de achiziție și cel de vânzare, sugerând că marjele de profit pot fi mult prea mari.

ADVERTISEMENT

Chiar dacă oferta pare avantajoasă pentru clienții marii lanțurilor de magazine, în realitate, aceasta poate pune o presiune economică considerabilă asupra producătorilor locali.

Retailerul justifică prețul mic

APC atrage atenția că micii producători sunt adesea nevoiți să accepte condiții comerciale nefavorabile pentru a-și păstra produsele pe rafturile marilor retaileri, ceea ce le reduce capacitatea de negociere și, uneori, le restrânge accesul la piață.

ADVERTISEMENT

Aceste practici pot conduce, pe termen lung, la o diminuare a diversității produselor românești disponibile pentru consumatori. Totuși, Kaufland se apără și spune că prețul extrem de redus face parte dintr-o strategie de combatare a risipei alimentare, în special în cazul acelor produselor care urmează să expire.

ADVERTISEMENT

Retailerul a declarat că aceste reduceri, care pot ajunge până la 0,01 lei, fac parte dintr-o strategie largă destinată să reducă risipa alimentară cu 50% până în 2030. Chiar și așa, APC este de părere că astfel de campanii trebuie să fie susținute de o transparență deplină față de consumatori.