News

Produsul la care românii nu renunță, în ciuda scumpirilor. Este nelipsit în rutina de dimineață

Românii refuză să se despartă de un anumit produs, în ciuda scumpirilor de la o zi la alta. Acesta face parte din rutina de dimineață
31.01.2025 | 22:03
Produsul la care romanii nu renunta in ciuda scumpirilor Este nelipsit in rutina de dimineata
Produsul l-a care românii nu renunță, indiferent de preț. Foto: freepik.com
ADVERTISEMENT

Cafeaua rămâne parte din ritualul de dimineață al românilor. Deși prețurile s-au dublat, față de anul trecut, oamenii nu renunță la această băutură.

Produsul la care românii nu renunță

Specialiștii spun că prețurile la cafea sunt din ce în ce mai mari. Scumpirile s-au pornit încă de la începutul anului 2023, iar o cafea de specialitate ajunge să coste până și de trei ori mai mult.

ADVERTISEMENT

„Preţurile au crescut de la începutul lui 2023. Pentru cafeaua de tip robusta s-au triplat. Şi pentru cafeaua arabica aproape s-au triplat”, spune Marian Lică, reprezentant firmă importatoare de cafea, conform observatornews.ro.

De asemenea, acesta susține că există probleme pe partea de producție, mai ales în cazul cafelei robuste. Un kilogram de cafea arabica se tranzacționează cu peste opt dolari.

ADVERTISEMENT

Cei mai mari producători de cafea sunt Brazilia, Vietnam, Columbia, Indonezia, Etiopia, India și Honduras. 70-80% din recolta din Brazilia a fost deja vândută, iar tranzacțiile noi sunt lente, conform sursei mențioanate.

„A crescut consumul mondial. În continuare, nu e suficient. Şi brandurile mari cumpără mult mai mult şi îşi asigură stocurile pentru situaţiile în care nu poţi să treci printr-o zonă că e conflict. Şi atunci ceilalţi, pentru că nu au putere financiară, suferă că nu au de unde să se aprovizioneze”, adaugă Silvia Constantin, reprezentant cafenea, pentru Observator News.

ADVERTISEMENT

În ciuda scumpirilor, românii nu au renunțat la acest produs. Aneta Cotoi, reprezentantul unui supermarket online, susține că prețurile crescute nu au influențat vânzările.

„Am primit anul acesta, de la furnizori, creşteri cuprinse între 10 şi 30%, atât la cafeaua obişnuită, cât şi la cea de specialitate. Dar acest lucru nu a influenţat vânzările. Clienţii continuă să cumpere cafea, ca şi până acum”, a explicat aceasta.

ADVERTISEMENT

Cafeaua reprezintă o sursă de vitamine, minerale și antioxidanți. Printre beneficiile acesteia se numără și creșterea abilității de concentrare, scăderea nivelului inflamațiilor din organism și scăderea riscului de dezvoltare a cancerului endometrial și a celui de ficat.

ADVERTISEMENT