Life

Produsul vândut de Kaufland care a creat isterie în rândul clienților. Ce au putut cumpăra românii cu mai puțin de 1 leu

Produsul pe care Kaufland l-a redus cu 89%. Românii s-au înghesuit să îl cumpere, fără să se gândească, de fapt, la realitatea economică din spatele acestei practici.
04.05.2025 | 14:34
Produsul vandut de Kaufland care a creat isterie in randul clientilor Ce au putut cumpara romanii cu mai putin de 1 leu
Produsul pe care Kaufland l-a vândut cu mai puțin de 1 leu. Sursa foto: Hepta
ADVERTISEMENT

Kaufland a pregătit o reducere de neratat pentru clienții săi. Cine a trecut pragul magazinelor din toată țara în această perioadă a avut surpriza să găsească un produs mai ieftin de 1 leu. Așa cum era de așteptat, mulți s-au înghesuit să îl cumpere.

Ce au putut cumpăra românii de la Kaufland cu 0.22 de bani

Kaufland, unul dintre ce mai mari retaileri din țară și-a surprins clienții. În contextul scumpirilor din ultima vreme, Kaufland a adus la raft un produs care nu costă nici măcar un leu.

ADVERTISEMENT

În toate magazinele Kaufland din țară, plicul de maioneză Olympia de 50 de grame costă 0.22 de lei. Când au văzut prețul infim, românii s-au îngrămădit să îl cumpere. Stocurile s-au epuizat instant, așa cum era de așteptat.

O astfel de reducere considerabilă a creat și un val de controverse și a atras atenția Asociației pentru Protecția Consumatorilor. Plicul de maioneză a fost mai ieftin cu 89% față de prețul inițial, ceea ce a ridicat câteva semne de întrebare.

ADVERTISEMENT

Cum justifică retailerul o astfel de reducere

Potrivit APC, o astfel de reducere considerabilă nu face decât să arate marjele comerciale practicate de retailer. Diferența uriașă de preț arată, de fapt, dezechilibrul dintre prețul de achiziție și prețul de la raft. Într-un astfel de context, adaosurile comerciale uriașe pot afecta producătorii locali.

Românii care au luat cu asalt magazinele Kaufland nu s-au gândit la adevărata realitate din spatele unei reduceri de 89%. Cu toții au fost încântați că au putut cumpăra un produs la doar câțiva bani, fără să ia în calcul situația economică dificilă.

ADVERTISEMENT

Pentru că reducerea substanțială a create controverse, Kaufland a fost nevoit să argumenteze situația. Potrivit retailerului, reducerea face parte dintr-o strategie de combatere a risipei alimentare. Întrucât produsul se apropia de data de expirare, Kaufland l-a inclus pe lista celor cu reducere masivă.

ADVERTISEMENT

Retailerul susține că a demarat o inițiativă amplă pentru combaterea risipei alimentare. Ba mai mult, până în 2030, obiectivul Kaufland este acela de a reduce la jumătate cantitatea de alimente care se irosește anual.

Chiar dacă retailerul a justficat reducerea de preț, APC sugerează o transparență care să arate diferența dintre prețul inițial și cel final. Astfel, clienții își pot forma o imagine mult mai clară despre produse și despre modul în care sunt formate prețurile lor.

Tags: