News

Programul de eliberare a pașapoartelor, prelungit. Documentul poate fi trimis și acasă

Reprezentanții Ministerului Afacerilor Interne (MAI) au transmis luni că programul de eliberare a pașapoartelor va fi prelungit în perioada 20 iunie - 19 august.
20.06.2022 | 14:09
Programul de eliberare a pasapoartelor prelungit Documentul poate fi trimis si acasa
Angajații din sistemul de eliberare a paşapoartelor vor avea program de lucru prelungit. Foto: Facebook / Direcția Generală de Pașapoarte
ADVERTISEMENT

Astfel, angajații din sistemul de eliberare a paşapoartelor vor avea program de lucru prelungit în intervalul menționat. Aici s-a ajuns pentru asigurarea creşterii capacităţii operaţionale de înregistrare şi soluţionare a cererilor de astfel de documente.

În ce zile a fost prelungit programul de eliberare a pașapoartelor

La nivelul sistemului de paşapoarte au fost stabilite măsuri de prelungire a programului de lucru cu publicul de luni până vineri şi de desfăşurare a acestei activităţii şi în zilele de weekend la serviciile publice comunitare de paşapoarte la care este posibil şi necesar prin raportare la volumul cererilor de paşapoarte care se înregistrează la fiecare structură în parte”, se arată în comunicatul remis de MAI.

ADVERTISEMENT

Sursa citată a mai notat că programul de lucru cu publicul este stabilit la nivelul instituţiilor prefectului. Asta înseamnă că, în funcţie de particularitatea fiecărei structuri de paşapoarte în parte, programul de lucru cu publicul poate fi neunitar.

Amintim că serviciile publice comunitare de paşapoarte sunt organizate în subordinea instituţiilor prefectului, astfel că programul de lucru cu publicul este stabilit la nivelul instituţiilor prefectului.

ADVERTISEMENT

Reprezentanții MAI au completat că pentru informarea corectă cu privire la programul de lucru, se recomandă accesarea site-urilor oficiale ale Direcţiei Generale de Paşapoarte (www.pasapoarte.mai.gov.ro, secţiunea “Servicii Publice Comunitare de Paşapoarte”) şi ale instituţiilor prefectului.

Cât mai multe ghișee deschise pentru nevoile cetățenilor

Mai departe s-a precizat că activitatea de lucru cu publicul se va desfăşura pe cât posibil cu maximum de ghişee. La nivelul fiecărui serviciu public comunitar de paşapoarte, activitatea va fi organizată astfel încât cel puţin o staţie de preluare a cererilor de paşapoarte să fie operaţională pe întreaga perioadă de lucru cu publicul.

ADVERTISEMENT

Referirea este valabilă pentru cetăţenii care nu au optat sau nu au avut posibilitatea să efectueze o programare prealabilă prin platforma epasapoarte.ro.

Pașaportul poate fi trimis prim poștă. Foto: Facebook / Direcția Generală de Pașapoarte

Pentru a spori capacitatea de primire a cererilor de eliberare a paşapoartelor, a fost diminuat pragul valoric inferior de cereri preluate/staţie de lucru. Astfel, a fost luată în calcul o normare obiectivă medie a timpului de lucru de 6 minute/persoană (faţă de 7 minute cât a fost prevăzut anterior).

ADVERTISEMENT

Asta se va face exclusiv pentru programările nou efectuate şi numai pe durata măsurilor de creştere a capacităţilor de preluare. Titularii programărilor online care au depus deja cerere de eliberare a paşaportului sau care nu se mai pot prezenta la depunerea cererilor au fost rugați să le anuleze. Anularea se poate face prin accesarea butonului “Anulează programare”, din mailul de confirmare.

Pașaportul poate fi livrat de curier, pentru 11,03 lei

Precizăm că în întreg sistemul de paşapoarte se depun eforturi susţinute pentru menţinerea termenului de soluţionare de 5 zile lucrătoare asumat faţă de cetăţeni (termenul legal fiind 15 zile lucrătoare), cu precizarea că, în perioada 14 – 17.06.2022, termenul mediu de eliberare a paşaportului simplu electronic, înregistrat la nivel naţional, a fost de 2,68 zile lucrătoare”, s-a mai transmis în comunicatul de presă.

Cererile pentru eliberarea paşapoartelor simple electronice/temporare se depun personal în ţară, la oricare serviciu public comunitar de paşapoarte în cadrul programului de lucru cu publicul.

De asemenea, pentru evitarea deplasării şi supraaglomerării la sediile serviciilor publice comunitare de paşapoarte, în vederea ridicării paşaportului simplu electronic, recomandăm cetăţenilor să solicite, cu ocazia depunerii cererilor, expedierea documentelor de călătorie prin serviciile de curierat la domiciliul sau reşedinţa titularului (cu suportarea de către aceştia a contravalorii serviciului prestat, respectiv 11,30 lei cu TVA inclus)”, au mai adăugat reprezentanții MAI.

Între 1 ianuarie și 15 iunie, în România au fost eliberate 1.163.458 documente de călătorie. Asta reprezintă o creştere cu 129,07% faţă de anul 2021, respectiv cu 48,28% faţă de anul 2019.

 

 

ADVERTISEMENT