Guvernanții vor discuta săptămâna viitoare detaliile acestor măriri, însă e vorba în primă fază de o majorare de aproximativ 15%.
Ministrul mediului Tanczos Barna a anunțat deja că sunt bani pentru a oferi șoferilor condiții mai avantajoase atunci când vor să renunțe la autoturism, conform RTV.ro.
”Da, domnule prim-ministru, aşa cum aţi dispus, am început pregătirea programelor Rabla clasic, Rabla plus şi Rabla local. În cadrul Programului Rabla clasic, care oferă acel bonus pentru casarea maşinilor vechi şi posibilitatea de cumpărare de maşini clasice, cu motorizare clasică, noi, avem bugetul pentru a asigura o creştere cu 15% a primei de casare, aşa cum şi dumneavoastră aţi discutat la Dacia, cu ocazia vizitei pe care aţi efectuat-o”, a transmis Barna.
Ministrul mediului a remarcat cum măsurile luate de Guvern au încurajat oamenii să-și cumpere mașini noi, în special electrice, și să renunțe la hârburile second hand care au invadat țara noastră în ultimii 10 ani.
”Avem bugetul pentru a oferi acest sprijin majorat în 2023. În acelaşi timp, să creştem bugetul pentru maşinile electrice. Conform discuţiilor de acum doi ani, cu producătorii şi importatorii de mărci auto, am stabilit atunci un program care oferă predictibilitate, oferă o evoluţie predictibilă în timp.
Am stabilit împreună cu dânşii acum doi ani, pe patru ani, un program care ajută atât sectorul, cât şi cetăţenii, în mod special, pentru schimbarea autoturismelor vechi. Anul trecut s-au constatat evoluţii absolut pozitive pe piaţa auto din România. A crescut numărul de maşini noi înmatriculate, a crescut exponenţial numărul de maşini electrice înmatriculate datorită programelor derulate prin Administraţia Fondului pentru Mediu.
S-a redus numărul de maşini second-hand pentru prima dată după foarte mulţi ani. Deci, parcul auto din România se întinereşte şi am putea spune că la sfârşitul anului 2023 bifăm inclusiv obligaţia din PNRR. Ne-am asumat că vom scoate peste 250.000 de maşini vechi din circulaţie. Cred că la sfârşitul anului 2023 deja ţinta pentru ’26 va fi atinsă”, a completat Barna.
Într-adevăr românii par să fie tot mai interesați de achiziția unei mașini electrice, iar Dacia Spring e cel mai popular astfel de autoturism printre șoferi. În condițiile în care prețul de pornire nu este exagerat de mare, 20.000 de euro, iar încărcarea la 100% a bateriei de 26.8 kwh poate fi făcută pentru 35-90 de lei (în funcție dacă e făcută acasă sau într-o stație de încărcare publică), tot mai mulți șoferi aleg Dacia Spring.
Mai mult, conform promotor.ro, costurile întreținerii unui astfel de autoturism ajung la 446 de lei asigurarea RCA și cea CASCO 509 lei. În România în 2022 s-au vândut 10.000 de autoturisme Dacia Spring.