Proiectul ambițios al lui Ceaușescu care a rămas de izbeliște ar fi putut schimba multe. Vorbim totuși despre o lucrare de infrastructură care ar fi pus România în rând cu țări mai mari precum Franța, sau Italia.
Nicolae Ceaușescu a avut de-a lungul timpului numeroase planuri ambițioase. Și astăzi se mai vorbește despre orașul scufundat la ordinul său, care a făcut loc unei construcții recunoscute la nivel european.
De asemenea, Casa Poporului, un alt proiect care a prins contur este apreciat și astăzi, fiind vizitat intens de turiști. Iar lista poate continua cu multe alte clădiri emblematice din Capitală, dar și din restul țării.
Se pare însă că fostul dictator a lăsat și câteva lucruri neterminate. Deși își dorea mai multe pentru România, se pare că nu totul s-a întâmplat așa cum și-ar fi dorit. Iar unele proiecte mai sunt discutate și astăzi.
Proiectul ambițios al lui Ceaușescu care a rămas de izbeliște este calea ferată Pitești – Râmnicu Vâlcea. De altfel s-ar părea că aceasta ar fi fost un vis destul de mare și totodată a reprezentat o inspirație occidentală.
Ce avea așa special acest plan? Calea ferată Pitești – Râmnicu Vâlcea avea să se asemene cu legătura din Italia, Roma – Florența sau cea din Franța, Paris – Lyon. Totuși. Dar lucrurile nu au mers așa cum și-ar fi dorit marele dictator.
Detalii în acest sens au fost făcute publice de către inginerul Alexandru Dobre în cartea sa „Constructori ai secolului XX”. El a notat că dacă inițiativa lui Ceaușescu s-ar fi concretizat, drumul de la București la Sibiu ar fi fost scurtat cu 125 de kilometri, prin legătura feroviară Pitești – Râmnicu Vâlcea.
Proiectul ambițios al lui Ceaușescu a rămas de izbeliște însă. Chiar înainte de execuția soților Ceaușescu, în anul 1989, lucrările erau finalizate undeva pe la 95%, conform graficului. Rămăseseră doar lucrările de semnalizare feroviară și micile finisaje pe partea de construcții, dar și lucrările de telefonie.
Planul era ca linia de cale ferată să fie inaugurată în anul 1990. Acest lucru nu s-a mai întâmplat niciodată. Mai exact, guvernele care au venit la putere după Revoluție au abandonat proiectul. Asta în ciuda faptului că respectiva cale ferată salva ore întregi pentru românii care se deplasau.
Se spune că atât nepăsarea guvernului cât și implicarea oficialilor de la Regionala CFR Craiova ar fi sabotat proiectul. Mai exact, cei din urmă ar fi spus că ar înregistra pierderi mari dacă trenurile circulau pe o rută mai scurtă.