Proiectul fabulos de care Nicolae Ceaușescu s-a apucat cu puțin timp înaintea Revoluției. Transforma total harta, construia un important nod feroviar și scurta cu zeci de kilometri numeroase trasee. A apucat să facă 2 tuneluri, 1 viaduct și să străpungă ultima parte
Planul de anvergură a lui Nicolae Ceaușescu. A fost pus în aplicare înainte de căderea comunismului, având 2 tuneluri și 1 viaduct. Schimba complet harta țării, însă totul a fost abandonat puțină vreme de la începerea proiectului.
Fostul președinte comunist a avut foarte multe idei despre transformarea României, doar că unele dintre ele nu au mai fost finalizate. În această situație este și calea ferată Alunu-Seciurilor, o secție care urma să completeze magistrala București–Târgu Jiu.
Municipiile Râmnicu Vâlcea și Târgu-Jiu ar fi urmat să fie legate dintr-o cale ferată construită pe o distanță de 117 kilometri, puțin mai mare decât cea auto, dar de 3 ori mai mică decât cea de acum, de 300 de km.
Totul a început în 1982 când comuniștii au decis să construiască calea ferată Băbeni – Alunu – Seciuri, care ar fi avut o importanță economică. Această rută lega bazinul carbonifer cu CET Govora, iar pe plan național, împreună cu tronsonul Vâlcele–Bujoreni Vâlcea, urma să reducă distanța dintre București și Petroșani cu 91 km.
Constructorii au început să lucreze la calea ferată Alunu-Seciurile în anul 1987 când s-a ridicat un viaduct. Primul aspect care a fost luat în calcul a fost un lucru complex, și anume construcția Viaductului Alunu.
Ulterior, muncitorii au început și 3 tuneluri, Roșia, Seciuri și Dobrana, care urmau să traverseze dealurile de vest ale Vâlcii – Roşia, Dobrana şi Seciuri. Primele două tuneluri, Seciuri și Roșia, de circa 600 de metri, au fost străpunse şi a început amenajarea lor.
Până în anul 1989 au fost ridicate pilele viaductului și a fost montat parțial tablierul. Amenajarea celui de-al treilea tunel, de aproximativ 550 de metri, denumit Dobrana, ar fi trebuit să fie gata în 1990, însă lucrările nu au mai fost încheiate.
Scutul de săpat folosit pentru executarea Tunelului Dobrana a fost lăsat de muncitori chiar în interiorul galeriei. Multe dintre componentele sale au fost furate, în timp ce alunecările de teren cauzate de exploatarea de cărbune de suprafață din zonă au distrus o parte din terasamentele executate.
Acestea au distrus și o parte din stația Seciurile. Termenul de finalizare era anul 1991, doar că guvernele de după 1990 au decis să stopeze proiectele începute de Nicolae Ceaușescu. Politicienii au invocat lipsa de finanțare, lipsa de viziune sau subminarea economiei naţionale.
Din păcate, călătorii au pierdut una dintre cele mai scurte rute de tren Bucureşti – Piteşti – Râmnicu Vâlcea –Târgu Jiu – Petroşani. În momentul de față cei care doresc să ajungă în județele Gorj sau Vâlcea trebuie să treacă prin Craiova sau Petroșani.