Proiectul fabulos al lui Ceaușescu pe care l-au abandonat toți politicienii ar fi putut schimba infrastructura României. Nimănui însă nu i-a mai păsat de planurile fostului dictator după Revoluție.
Nicolae Ceaușescu și-a dorit ca România să fie o țară dezvoltată din toate punctele de vedere. Fostul dictator a avut planuri ambițioase, iar multe dintre ele au prins și contur, exemplu fiind chiar și Casa Poporului.
Într-adevăr, unele dintre ele au venit și cu sacrificii. La un moment dat, Nicolae Ceaușescu a și scufundat un oraș din România, astfel încât să dea naștere unei construcții ambițioase recunoscute și acum în Europa.
Totuși, planurile sale erau mult mai mari de atât. Proiectul fabulos al lui Ceaușescu pe care l-au abandonat toți politicienii era legat de infrastructura țării. Se pare că fostul dictator își dorea construirea a 3.200 de kilometri de autostradă.
Menționăm faptul că principalele trasee alese de comuniști sunt și în prezent de actualitate. Unde s-au oprit lucrurile și ce probleme au existat? Până la Revoluția din 1989, România nu ajunsese decât la 113 kilometri de autrostrăzi.
Ce se întâmplă ani mai târziu? La aproape 35 de ani de la Revoluție, România măsoară în jur de 1111 de kilometri de autostrăzi. Iar asta înseamnă nici măcar jumătate din planul pe care fostul dictator îl avea.
Proiectul fabulos al lui Ceaușescu pe care l-au abandonat toți politicienii a luat naștere în 1968. La acea vreme, Institutul de Proiectări Transporturi Auto, Navale și Aeriene (IPTANA) a realizat mai multe studii, care a avut ca rezultatul planul rețelei de autostrăzi din România.
Acestea urmau să lege nordul de sudul României, dar și estul de vest. Iar la o mare parte dintre ele, România lucrează și acum și din păcate în unele cazuri lucrările cam stau pe loc.
Pe harta respectivă din perioada comunismului apar autostrăzi deja realizate, cum ar fi București-Pitești, București-Constanța și București-Ploiești. Tot aici mai regăsim Autostrada Transilvania, Comarnic-Brașov, Sibiu-Pitești și Arad-Sibiu.
O mare parte dintre ele sunt cerute de ani buni, însă lucrările ori nu sunt finalizate, ori nici nu au început măcar. Menționăm faptul că aceste drumuri sunt unele esențiale, însă politicienii nu le-au pus în prim plan.
Deși au trecut în jur de 50 de ani de când harta a fost întocmită, iată că planul lui Ceaușescu nu a fost o prioritate. Astfel, când vine vorba de infrastructură, din păcate, România mai are nevoie de mult timp pentru a se dezvolta.