Cel mai mare plan de infrastructură din vestul României, un proiect feroviar unic, este oprit și pare că s-a ales praful de el. Deși investiția e uriașă, au apărut gropi uriașe între liniile de cale ferată și constructorul caută soluții pentru a remedia situația.
Șantierul de la Pasajul Solventul din Timișoara a fost închis după ce au apărut cratere mari în această structură feroviară unică în țara noastră. Între liniile de cale ferată au început să apară surpări de pământ, primele fiind semnalate pe 26 ianuarie 2025.
Din acest motiv trenurile de Jimbolia și Reșița nu au mai ajuns în gara din oraș. Surparea a apărut în apropiere de Gara de Nord. Călătorii au cerut returnarea banilor de bilete de la o compania feroviară privată, care a făcut toate demersurile pentru a le înapoia sumele.
Gropile au apărut la numai două luni de la operațiunea de împingere a casetei de beton de la Pasajul Solventul. La momentul respectiv structura uriașă de beton, similară cu un bloc de 10 etaje, cu 2 scări, răsturnat, a început să fie împinsă pe sub cele 11 linii de cale ferată.
În prezent, s-a folosit o soluție de avarie până la remedierea problemei. Muncitorii au aruncat piatră concasată în gropile ce au apărut. Reprezentanții Primăriei Timișoara se așteptau la neplăceri pentru că nu s-a mai intervenit la fundația căii ferate de mai bine de un secol.
„Constatarea a relevat că sunt probleme de sol, au fost mai multe cauze. S-a făcut o ridicare cadastrală noua a tuturor liniilor, poate vor mai exista devieri sau momente când vom sista circulaţia pe diferite linii”, a declarat viceprimarul Timișoarei, Ruben Lațcău, conform observatornews.ro.
Fundația căii ferate din această zonă este din perioada Austro-Ungară. În altă ordine de idei, termenul de finalizare ar fi trebuit să fie anul trecut, însă din cauza birocrației, deschiderea traficului ar fi posibilă abia la finalul lui 2025.
În momentul de față, CFR Infrastructură caută soluții pentru a remedia situația până când aceasta nu se agravează. Proiectul din vestul României este unul unic în țara noastră și în care s-au investit 40 de milioane de euro.
Pasajul Solventul din Timișoara nu poate fi construit în stilul clasic pentru că traficul feroviar nu poate fi întrerupt în această zonă. Prin respectivul areal trec două culoare majore de conectare feroviară europeană.
Mai exact, este vorba de TNT, culoarul Rhin-Dunăre, și culoarul Marea Egee-Marea Baltică. Acesta din urmă este un culoar militar esențial de mutat de trupe, în contextul geopolitic în care trăim în prezent, susține viceprimarul orașului.