Super League, sau Superliga Europei, proiectul privat al marilor echipe europene care concurează UEFA Champions League, revine în actualitate. Barcelona, Real Madrid și Juventus nu au renunțat la idee. Și caută soluții pentru a elimina obstacolele care, în primăvară, păreau să facă imposibilă punerea sa în practică. Fie că vorbim despre problemele juridice, ori despre criticile opiniei publice.
Primul pas, de ordin juridic, a fost deja făcut. Cluburile deja amintite au pus pe masa Curții Europene de Justiție (CEJ), o acțiune legală prin care acuză UEFA de monopol.
În alte sporturi, între care cel mai notabil este cel al baschetului, CEJ a catalogat un astfel de monopol inadmisibil. Iar trioul format din Barcelona, Real Madrid și Juve speră că, având un precedent, judecătorii vor da un verdict similar.
Decizia CEJ nu va veni însă mai devreme de mijlocul anului viitor. Și, până atunci, pun pe hârtie soluții menite să scoată proiectul din impas.
Potrivit publicației germane Wirtschafts Woche, Barcelona a avansat deja o propunere nouă de format. Care elimină privilegiile marilor cluburi, fapt contestat atât de europarlamentari cît și de fani. Și care ar putea da bătăi de cap forului european.
Potrivit publicației germane Wirtschafts Woche, în varianta propusă de Barcelona, Super League nu ar mai avea la start membri permanenți. Devenind o competiție 100% deschisă, se elimină astfel una dintre cauzele majore ale eșecului din primăvară.
În noul proiect al Super League, întins pe 8 pagini, trimis europarlamentarilor și Comisiei UE se precizează: „Ne angajăm că formatul Super League European desființează conceptul de membri permanenți și este deschis tuturor cluburilor europene”.
Documentul amintit poartă titlul ”Regândirea viitorului fotbalului în UE”. Și propune existența a două eșaloane: Super League, cu 20 de echipe, și o divizie secundă, cu același număr de formații.
Astfel că, la modul ideal, oricine poate ajunge să evolueze în această competiție. Sigur, probabil, după modelul din ligile americane, vor exista criterii de ordin financiar și de marketing care vor ”cerne” lista solicitanților.
În plus, compania de PR și marketing cu care cluburile lucrează a gândit și o altă măsură menită să schimbe opinia fanilor. Există propunerea înființării unui club al fanilor întrecerii. Iar acesta ar urma să fie responsabil cu asigurarea unor subvenții pentru călătoriile acestora la jocuri.
O altă idee este ca 70% din biletele la finală să fie împărțite de suporterii echipelor implicate în ultimul act. Iar prețul tichetelor să fie plafonat la maximum.