PSD, anchetat de DNA. Aceasta este informația care a apărut în spațiul intern în urmă cu o zi și începe să agite apele în rândul celui mai important partid din Opoziție.
UPDATE, ora 13.56: La Digi 24, Lucian Romaşcanu, purtător de cuvînt al PSD, a confirmat faptul că DNA a cerut documente legate de de achiziţiile din vremea campaniei preidenţiale, dar a spus că nu poate să confirme şi presupusele declaraţii ale lui Marcel Ciolacu, precizând că a fost vorba de o întâlnire privată.
„Au fost cerute documente de către DNA. Înțeleg că e vorba de documnete legate de achizițiile din vremea campaniei prezidențiale”, a spus el la Digi 24, adăugând că astfel de documente au fost cerute și altor partide.
Marcel Ciolacu, liderul interimar al PSD, a anunțat, în cadrul întâlnirii pe care a avut-o la Constanța cu liderii partidului, că Direcția Națională Anticorupție (DNA) a cerut documente de la partid legate de datoriile și contractele PSD din campania electorală de la prezidențiale, informează Antena3.
Conform sursei citate, Ciolacu și-a avertizat colegii că ”Se așteaptă că asta va fi o temă de campanie împotriva PSD”. Interimarul social-democraților ar fi mers și mai departe, iar în discuțiile cu unii șefi PSD ar mai fi spus că el se așteaptă ca Viorica Dăncilă să fie ”chemată/săltată de DNA”.
În replică la atacul DNA, toți liderii de organizații din țară ale PSD i-ar fi spus lui Ciolacu că trebuie neapărat să fie depusă o moțiune de cenzură fiindcă, altfel, PNL le va lua toți primarii înainte de alegerile locale.
Moțiunea ar trebui depusă în luna septembrie, înainte de alegerile locale, pentru a-i descuraja pe primari să plece către PNL.
Recent, o investigație a Europa Liberă a aflat sumele plătite de PSD televiziunilor în campania prezidențială pentru candidata partidului, Viorica Dăncilă.
În total, social-democrații au cheltuit peste 5.3 milioane de lei pentru aparițiile TV. În topul banilor primiți se află la România TV și Antena 3, în vreme ce Digi 24 nu s-a aflat pe lista televiziunilor cu contracte de publicitate cu PSD. Realitatea și B1 au avut sume nesemnificative, în comparație cu posturile apropiate de social-democrați.
Conform legislației electorale, partidele au plătit în mass-media pentru prezența candidaților de la prezidențiale. Fiecare televiziune a stabilit un tarif pentru fiecare minut de promovare electorală, iar partidele au achitat la final factura.
Cele mai importante contracte încheiate de Partidul Social Democrat au fost cu Antena 3: 1.965.486 de lei (aproximativ 410.000 euro), și cu RTV – 3.077.180 de lei (aproximativ 640.000 euro). Ceva mai puțin au primit Realitatea TV (113.349 de lei) și B1 TV (217.850 de lei), mai scrie sursa citată anterior.