Alegeri 2024

PSD: ”Guvernul Ciolacu reindustrializează economia României”

Guvernul condus de Marcel Ciolacu susține construcția de noi fabrici care să ducă la creșterea producției locale, precizează reprezentanții PSD.
01.08.2024 | 09:14
PSD Guvernul Ciolacu reindustrializeaza economia Romaniei
Guvernul condus de Marcel Ciolacu susține reindustrializarea României Sursa foto: Facebook
ADVERTISEMENT

Punând în aplicare angajamentul făcut la preluarea guvernării de susținere a firmelor românești și a producției locale, guvernul Ciolacu promovează scheme de ajutor de stat ce au ca scop stimularea producției interne de materii prime și materiale, reducând astfel dependența de importuri, dar și costurile proiectelor.

PSD: ”Guvernul Ciolacu reindustrializează economia României”

Acordarea acestor fonduri guvernamentale a contribuit la apariția de investiții private și de stat îndreptate către localizarea producției, la costuri mult mai mici, în zonele strategice ale economiei.

ADVERTISEMENT

„Guvernul condus de Marcel Ciolacu se evidențiază prin absorbția ridicată, de peste 97%, a fondurilor europene și prin lansarea a zece programe pentru IMM-uri, vizând investiții în infrastructură, agricultură, microindustrializare, turism și alte domenii.

Această abordare reflectă strategia PSD de a stimula creșterea economică prin investiții și dezvoltarea sectorului privat, cu accent pe producția internă și creșterea competitivității produselor românești.

ADVERTISEMENT

Multiplele scheme de ajutor de stat ale Guvernului Ciolacu menite să stimuleze producția internă de materii prime și materiale, coroborate cu proiecte de investiții de zeci de miliarde de euro, sprijină companiile românești din diverse sectoare să își diversifice portofoliile.

Aceste măsuri fac parte din planul de transformare a statului român într-un producător direct de materii prime și intermediare pentru diverse industrii”, arată comunicatul transmis de PSD.

ADVERTISEMENT

O astfel de companie este Băița SA, controlată de Ministerul Economiei, care deține o licență pentru exploatarea zăcământului de dolomită Băița-Bihor, un mineral folosit în producția de îngrășăminte și alte sectoare industriale.

ADVERTISEMENT

„Pentru a relansa operațiunile și a valorifica mai bine resursele, se urmărește o majorare de capital de 11,643 mil. lei, finanțată de Ministerul Economiei.

Acești bani vor fi investiți în retehnologizarea echipamentelor miniere și achiziționarea unei instalații de prelucrare a dolomitei.

Planul de investiții are o rată internă de rentabilitate estimată la 12,06%, superioară mediei pieței și va reduce substanțial dependența României de importurile de materii prime intermediare”, mai precizează sursa citată.

Reindustrializarea în construcții

Un alt domeniu care a profitat de schemele de sprijin promovate de executiv este cel al construcțiilor, sector care face parte din planul de guvernare și unde s-au înregistrat investiții importante în infrastructura mare, cum ar fi Autostrada Moldovei, Autostrada Pitești-Sibiu și A0 – Centura Capitalei.

„În contextul creșterii pieței construcțiilor, estimată să atingă 20 mld. euro până în 2036, firmele românești, precum Construcții Erbașu și Drum Asfalt, au investit în fabrici de prefabricate pentru a asigura un flux constant de materiale.

Această măsură contribuie la scurtarea timpului de aprovizionare și la eliminarea problemelor legate de dependența de importuri.

Alte companii, cum ar fi CON-A, SSAB AG, și ACI Cluj, au adoptat strategii similare pentru a-și asigura resursele necesare proiectelor în curs”, mai precizează social-democrații.

Economii de 100 mil. euro în 2024 prin trecerea de la bitum la beton pentru autostrăzi

Una dintre soluțiile analizate de România este utilizarea cimentului rutier produs local pentru autostrăzi. O astfel de soluție ar permite reducerea dependenței de bitumul importat, care reprezintă peste 90% din materialul utilizat pentru asfaltare.

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a efectuat o serie de calcule potrivit cărora folosirea cimentului rutier în loc de bitum ar duce la o economie de aproximativ 500 mil. lei (circa 100 mil. euro) pentru proiectele de infrastructură rutieră în lucru în prezent, ce totalizează peste 700 km.

„Avem nevoie de o dezvoltare a industriei materialelor de construcţii pentru infrastructura rutieră din România. Cimentul rutier poate înlocui bitumul”, a spus Gabriel Budescu, directorul CNIR.

Pe lângă reducerea costurilor, înlocuirea bitumului cu ciment rutier reduce și nevoia de intervenție timpurie și de refacere a drumurilor, preponderent după deformarea bitumului supus unor temperaturi extreme în timpul verii.

„Utilizarea benefică a betonului a fost demonstrată anterior în proiecte precum autostrada A2 București-Constanța și varianta ocolitoare de la Giurgiu”, arată PSD.

Material susținut de PSD