Măsura introdusă de Guvernul condus de Marcel Ciolacu se aplică unor alimente de bază, cu scopul de a combate efectele inflației asupra bugetelor românilor.
Unul dintre lanțurile de magazine care a decis să suplimenteze numărul produselor de bază pentru care oferă discounturi de maximum 20% este retailerul francez Carrefour.
Carrefour România a lansat în luna mai o primă etapă a platformei de reduceri la produsele de bază, iar acum a prelungit campania și a extins numărul de articole cu discount cu 500 de produse, ajungând la un total de peste 1.700 de produse.
„Această primă etapă a fost concepută drept parte din strategia retailerului de combatere a efectelor inflației asupra puterii de cumpărare a românilor, oferind acces la o gamă extinsă de produse la cel mai bun raport calitate-preț.
Programul include reduceri de până la 20% la o gamă largă de peste 1.700 de produse esențiale din 45 de categorii diferite: de la produse alimentare (mezeluri, lactate, brânzeturi, alimente congelate), precum și produse de bază și de băcănie, până la produse de igienă personală și pentru întreținerea casei.
Printre acestea, se regăsesc atât sortimente din portofoliul de mărci proprii ale retailerului, cât și produse de brand internațional și național.
Pentru a putea fi identificate ușor de către clienți, acestea sunt semnalizate la raft prin mesajul ‘Produs cu preț redus’”, se precizează în comunicatul companiei.
Conform datelor făcute publice de Eurostat, România a ajuns la cel mai scăzut nivel al prețurilor la alimente și băuturi nealcoolice din Europa.
România are prețuri la bunuri și servicii cu 40% sub media europeană, în timp ce la categoria “Alimente și băuturi nealcoolice” prețurile din țara noastră sunt cu 74% sub media europeană, cele mai ieftine, fiind urmați de Polonia cu 78%, arată raportul citat.
„Decizia retailerului francez confirmă viabilitatea măsurii implementate de Guvernul condus de Marcel Ciolacu, la inițiativa PSD. Prețurile produselor de bază s-au stabilizat, inflația a scăzut substanțial, ajungând la 4,9% în luna iunie.
În plus, companiile din retail au posibilitatea de face afaceri solide cu adaosuri mai mici, grație rulajului și volumelor, mai cu seamă într-o perioadă în care comportamentul consumatorului român s-a schimbat, acesta fiind mult mai atent la banii cheltuiți”, precizează reprezentanții social-democraților.
Conform datelor oficiale, România a înregistrat, în luna iunie, cea mai mare creștere anuală a vânzărilor din comerțul cu amănuntul din UE. Volumul comerțului cu amănuntul a crescut cu 0,1% în Uniunea Europeană și a scăzut cu 0,3% în zona euro, în iunie, comparativ cu perioada similară din 2023.
În rândul statelor membre UE pentru care sunt disponibile datele, cea mai mare creștere a volumului comerțului cu amănuntul în iunie, comparativ cu perioada similară din 2023, s-a înregistrat în România (10,2%), Luxemburg (7,9%) şi Croaţia (5,4%), iar cele mai semnificative scăderi au fost în Belgia (minus 7,3%), Estonia (minus 4,1%) şi Austria (minus 3,9%).