Potrivit reprezentanților PSD, măsurile prin care guvernul condus de Marcel Ciolacu și-a propus să sprijine atât creșterea nivelului de trai al românilor, cât și afacerile firmelor autohtone sunt un succes.
În primul an de la preluarea guvernării, plafonarea prețurilor a permis românilor să facă economii semnificative în condițiile păstrării consumului la un nivel ridicat, la care s-au adăugat și creșterea veniturilor și reducerea inflației, mai precizează social-democrații, care subliniază faptul că sprijinul guvernului pentru companiile românești este esențial în concurența cu marii retaileri străini.
Potrivit datelor statistice, în România își desfășoară activitatea aproximativ 4.500 de hipermarketuri, supermarketuri și alte unități de retail, în mare parte companii cu acționariat străin.
Există și 45.000-50.000 de magazine tradiționale, dintre care multe sunt mici afaceri de familie. Acestea din urmă investesc și se dezvoltă într-o piață în care cele mai mari zece rețele străine de retail controlează între 63% și 73% din piața bunurilor de larg consum, în valoare de 30-35 miliarde de euro anual.
„Pentru firmele românești, PSD a inițiat programe extinse de sprijin, ce includ alocarea de fonduri pentru extinderea rețelelor de magazine locale, modernizarea infrastructurii comerciale, credite garantate de stat pentru IMM-uri și finanțarea producției în România.
Un exemplu al sprijinului social-democrat pentru firmele românești este programul IMM Plus, care dispune acum de 15,3 miliarde lei, buget crescut în iunie cu 2,5 miliarde lei la inițiativa premierului Ciolacu, și de care vor beneficia aproximativ 14.000 de companii.
PSD recunoaște importanța comerțului tradițional și a micilor afaceri pentru economia locală. În acest sens, sprijină inițiativele care încurajează dezvoltarea magazinelor de proximitate și a lanțurilor locale”, mai precizează comunicatul PSD.
Printre exemplele de succes citate de social-democrați se numără franciza LaDoiPași, lansată de Metro, care reunește peste 2.300 de magazine tradiționale, rețeaua Unicarm, care numără în prezent circa 130 de magazine, și în care antreprenorul Vasile Lucuț investește 8-10 milioane de euro cu scopul de a deschide 15-20 de magazine noi anual.
„În fața unei piețe dominate de retaileri internaționali, antreprenorii români adoptă strategii diverse pentru a-și menține competitivitatea.
De exemplu, La Cocoș, primul retailer independent din sectorul alimentar din România care a realizat vânzări de aproape 1 miliard de lei în 2023, mizează pe prețuri mici și un număr redus de produse pentru a atrage consumatorii.
Alte rețele locale, precum Annabella și Diana, se concentrează pe un model de business integrat, care include atât producție, cât și retail”, mai precizează sursa citată.
Articol susținut de PSD