News

Rabla Auto 2025: Ghid pentru înscrierea în program. Ce documente sunt necesare și cum poți beneficia de finanțare

Anunț important privind Programul Rabla Auto 2025. A fost lansat un ghid conceput pentru a facilita accesul beneficiarilor.
30.05.2025 | 00:30
Rabla Auto 2025 Ghid pentru inscrierea in program Ce documente sunt necesare si cum poti beneficia de finantare
Rabla Auto 2025: Ghid pentru înscrierea în program. colaj Fanatik/ Foto Hepta
ADVERTISEMENT

Rabla Auto 2025. Românii care vor să beneficieze de sprijin financiar pentru achiziționarea de vehicule noi, în schimbul casării celor vechi, au la dispoziție Ghidul APIA lansat joi, 29 mai, pentru a facilita obținerea finanțării prin Programul Rabla Auto 2025.

Rabla Auto 2025. A fost lansat ghidul destinat celor care vor să se înscrie în program

Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA) a prezentat ghidul conceput pentru a facilita accesul beneficiarilor în obținerea acestui tip de finanțare. Ghidul APIA a fost lansat cu prilejul începerii Programului Rabla Auto 2025 destinat, deocamdată, persoanelor juridice.

ADVERTISEMENT

Documentul poate fi utilizat atât de persoanele fizice, cât și juridice, conținând toți pașii necesari pentru înscrierea în program. Potrivit președintelui APIA, Dan Vardie, acest ghid vine în ajutorul tuturor cu scopul de a simplifica procedura în cazul accesării fondurilor disponibile prin Rabla Auto 2025.

Demersul realizat de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile vine într-un context complicat în care se află sectorul auto. „În fața unui an în care vânzările auto riscă să derapeze puternic, APIA acționează ca un sistem de asistență pentru consumatori. Prin acest ghid, oferim, în premieră pentru piața auto din România, claritate, direcție și recomandări utile tuturor celor care doresc să beneficieze de ecotichetele Rabla.

ADVERTISEMENT

Nu este vorba doar despre a explica o procedură, ci de a susține redresarea pieței auto și de a restabili încrederea celor care vor să cumpere un vehicul nou, sigur și prietenos cu mediul”, a declarat președintele APIA, Dan Vardie, în cadrul conferinței de presă care a fost organizată odată cu startul Programului Rabla, potrivit știripesurse.ro.

Pași de urmat pentru a accesa Programul Rabla 2025 pentru persoane fizice

Solicitantul va trebui să-și creeze un cont în aplicația online pusă la dispoziție de AFM. Fiecare persoană se poate înscrie o singură dată și poate cere până la două ecotichete. Ulterior, acesta trebuie să completeze cererea de finanțare și să încarce documentele: actul de identitate, certificatul fiscal ANAF (valabil maximum 90 de zile), certificatul fiscal local (valabil maximum 30 de zile), împuternicirea și actul de identitate al împuternicitului, în cazul în care este nevoie.

ADVERTISEMENT

Dacă documentele sunt validate, persoana fizică primește un număr de înregistrare. Suma aferentă ecotichetului se rezervă automat în buget odată ce apare statutul „ÎNSCRIS”.

ADVERTISEMENT

Pasul al doilea presupune completarea dosarului cu datele mașinii vechi, fiind necesare următoarele: certificatul de înmatriculare, cartea de identitate a vehiculului, o declarație a cedentului și certificatul fiscal (dacă este cazul), seria de șasiu și alte acte justificative, dacă sunt necesare (de exemplu, acte de moștenire sau donație).

Etapa 3 se referă la alegerea producătorului autorizat, solicitantul având la dispoziție zece zile în acest sens de la înscrierea în aplicație. Pasul patru presupune verificarea dosarului de către producător în termen de 20 de zile. Acesta va propune dosarul spre „aprobare” sau „respingere”. Este important de precizat că decizia finală este luată de Comitetul de Avizare al AFM.

În etapa 5 intră casarea și radierea autoturismului vechi după ce solicitantul primește aprobarea pentru finanțare. În cel mult 60 de zile, persoana în cauză trebuie să predea mașina uzată unui centru de colectare autorizat.

Ulterior, solicitantul va radia vehiculul la Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatriculări Vehicule de pe raza județului unde are domiciliul și va încărca în aplicația AFM certificatul de distrugere și radiere. Pasul 6 presupune verificarea documentelor de casare și radiere, iar pasul 7 achiziția mașinii noi și emiterea facturii.

Programul Rabla pentru persoane juridice. Care sunt etapele

Reprezentanții companiilor, instituțiilor publice sau UAT-urilor vor crea contul în aplicația AFM. Fiecare persoană juridică se poate înscrie o singură dată. Pot fi solicitate mai multe ecotichete. Instituțiile publice și UAT-urile pot primi cel mult 25 de ecotichete pe an, chiar și fără casarea unui vehicul vechi.

Sunt necesare următoarele documente: certificat de înregistrare fiscală (CUI), certificat fiscal ANAF, certificat fiscal local, cazier judiciar al reprezentantului legal, declarație de minimis.

După ce documentele sunt validate, AFM înregistrează solicitarea, alocă suma corespunzătoare și oferă un număr de înregistrare, statutul cererii devenind ÎNSCRIS.

Următoarele etape pentru a accesa programul Rabla Auto 2025, destinat persoanelor juridice, sunt similare celor aplicabile persoanelor fizice.

Tags: