Programul ”Rabla local” a fost pregătit de autorități pentru că România este obligată să caseze 250.000 de autovehicule mai vechi de 15 ani până în 2026.
Aceasta este una dintre prevederile asumate de guvern în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR) Pentru cei care sunt mai puțin familiarizați cu subiectul, subliniem că acest program este lansat pentru prima dată în 2022.
La prima ediție, el va beneficia de un buget de 50 de milioane de lei. Cetăţenii interesați de casarea mașinii vechi și obținerea primei trebuie să meargă la primărie şi să depună dosarele pentru înscrierea în program.
Inițiatorii programului estimează că vor casa peste 20.000 de autovehicule vechi în acest an. ”Vom avea o primă de casare de 3.000 de lei pentru cetăţenii care doresc să-şi caseze maşinile, iar 80% din buget va fi suportat de către minister, prin Fondul pentru Mediu, şi 20% de către autoritatea publică locală.
Programul Rabla local îl lansăm, în premieră, la jumătatea lunii octombrie. Este un program care se adresează cetăţenilor care doresc să caseze maşini, dar nu neapărat să şi achiziţioneze una nouă.
Cu siguranţă, dacă se va dovedi un succes, aşa cum se preconizează, sperăm să repetăm programul cu bugete mai mari în anii viitori”, a declarat pentru Agerpres directorului de comunicare din cadrul Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor, Mihai Drăgan.
În ceea ce privește programele guvernamentale “Rabla Clasic” şi “Rabla Plus”, ministerul a oferit prin Fondul pentru Mediu cel mai mare buget din istoria programelor “Rabla”.
În prim-plan este o sumă care se ridică la peste 1,2 miliarde de lei, bani alocați în bugetele “Rabla Clasic” şi “Rabla Plus” pentru înnoirea parcului auto, casarea maşinilor vechi şi achiziţionarea unora mai puţin poluante.
Vinerea trecută a fost lansată o nouă sesiune de finanţare pentru cele două programe. Bugetul pentru “Rabla Plus” pentru persoanele juridice a fost epuizat în 20 de minute de la deschiderea sesiunii de finanţare.