News

Adio rablelor din trafic! România, obligată să scoată mașinile vechi de pe străzi pentru a primi bani de autostrăzi prin PNRR

Ministrul mediului, Tanczos Barna, explică faptul că România s-a angajat să scoată din circulație 250.000 mașini mai vechi de 15 ani pentru a primi fondurile din PNRR destinate autostrăzilor.
10.12.2021 | 14:31
Adio rablelor din trafic Romania obligata sa scoata masinile vechi de pe strazi pentru a primi bani de autostrazi prin PNRR
Peste 250.000 de mașini vechi trebuie să dispară de pe drumuri pentru a primii banii de autostrăzi din PNRR. Credit foto: Pixabay
ADVERTISEMENT

În ultimii ani, Uniunea Europeană a făcut eforturi constante pentru reducerea emisiilor de noxe și limitarea problemelor cauzate de criza climatică. Astfel, reglementările europene au dus la punerea pe piața europeană a unor produse care poluează mai puțin sau chiar deloc.

În această situație se află și mașinile care pot fi comercializate în Europa care, conform standardelor comunitare, sunt mai eficiente din punct de vedere energetic și folosesc mai puțini carburanți. Cu toate acestea, apare o întrebare: ce-i de făcut cu mașinile vechi?

ADVERTISEMENT

Această întrebare este foarte importantă, mai ales pentru români. Ne place sau nu ne place, avem un parc auto îmbătrânit, alimentat în continuu de importul de mașini second-hand din Occident.

Acest lucru este pe cale să schimbe datorită condițiilor convenite cu Comisia Europeană pentru aprobarea Programului Național de Reziliență și Redresare.

ADVERTISEMENT

Condițiile din PNRR pentru banii de autostrăzi

Ministrul mediului, Tanczos Barna, a explicat faptul că România s-a angajat să scoată din circulație un număr de 250.000 mașini care sunt mai vechi de 15 ani, asta până în 2026. Barna a explicat faptul că această măsură este o condiție fundamentală pentru obținerea banilor din PNRR destinați autostrăzilor, notează News.ro

“Vinerea Verde este o oportunitate grozavă de a vorbi despre planurile noastre verzi, despre ecologie și despre provocările care urmează: Guvernul și-a asumat prin PNRR ca, până în anul 2026, să scoatem din circulație 250.000 de vehicule mai vechi de 15 ani, aceasta fiind condiția ca România să primească fonduri europene pentru construirea de autostrăzi”, a declarat ministrul.

ADVERTISEMENT

Din fericire, o astfel de schimbare de mari dimensiuni a parcului auto din România nu va fi realizată pe cheltuiala exclusivă a șoferilor români. Ministrul Barna a promis ajutoare semnificative din partea guvernului pentru cei care au mașini mai vechi de 15 ani și care vor să își cumpere autoturisme noi.

“Această țintă ambițioasă o putem atinge doar dacă Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor acordă ajutor cetățenilor pentru achiziționarea unor autovehicule mai puțin poluante: anul acesta, am dublat bugetul Programului Rabla, derulat de Administrația Fondului pentru Mediu, față de anul trecut și am triplat suma totală de finanțări în cazul mașinilor electrice”, a mai adăugat ministrul.

ADVERTISEMENT

Măsurile luate pentru a reduce numărul de mașini vechi de pe străzi

În 2022, după cum a explicat recent ministrul Tanczos Barna, ar putea a avea loc o creștere a taxelor pentru a forța populația să opteze pentru autoturisme noi în locul celor second-hand, importate din străinătate.

Ministrul este de părere că programele Rabla Clasic și Rabla Plus nu oferă rezultatele sperate de către guvernanți, în ciuda efortului financiar decontat de către bugetul de stat.

În ambele mandate la Ministrul Mediului, poluarea și problema mașinilor mai vechi de 15 ani par a reprezenta una dintre prioritățile lui Tanczos Barna. Acesta a propus de-a lungul timpului oferirea de sprijin financiar pentru achiziționarea de mașini noi, dar și introducerea unor noi taxe sau mărirea taxelor existente pentru vehiculele poluante.

ADVERTISEMENT